ח"כ יוגב: "בג"ץ הוא לא עמוד התווך אלא עמוד הטבח"

חבר הבית היהודי תקף את שופטי בית המשפט וטען כי בית המחבל שרצח את החיילים בשומרון היה כבר צריך להיהרס, "בג"ץ הוא סוג של לה-לה-לנד, שחי שלא במדינת ישראל". ח"כ נחמיאס ורבין: "ח"כ יוגב הוא איש מסוכן מחרחר ריב ומדון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/03/18 16:03 ב בניסן התשעח

ח"כ יוגב: "בג"ץ הוא לא עמוד התווך אלא עמוד הטבח"
התבטאות חריפה נוספת נגד בג"ץ. יוגב, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ח"כ מוטי יוגב מהבית יהודי תקף היום (ראשון) בחריפות את בג"ץ ובראיון לרדיו 101.5FM האשים את בית המשפט בפיגוע שאירע ביום שישי בשומרון

"בג"ץ הוא זה ששותף לירידת ההרתעה של חיילי צה"ל ומדינת ישראל, לכך שגם הרצח הבא - לא עלינו, שלא יבוא - משום שאיננו מאפשר את אותו הריסת בית", הוא אמר בנחרצות

יוגב התייחס לכך שבית המחבל, שדרס למוות קצין וחייל צה"ל ופצע נוספים, אינו נהרס כבר באותו היום. לדברי, "טווח של 72 שעות הוא טווח שמספיק כדי לברר האם יש קשר כלשהו בין המשפחה, הורים אחים ואחרים. בג"ץ הוא סוג של לה-לה-לנד, שחי שלא במדינת ישראל".

עוד הוא אמר כי "השופטים הנמצאים בו וגם הנשיאה שנמצאת בו צריכים לדעת את מקומם. בג"ץ צריך לעשות תשובה גדולה ולתקן את עצמו ולא להתערב בהחלטות ביטחוניות ומדיניות, זה לא מקומו, זו לא סמכותו, ועל ממשלת ישראל לקחת את ההגה לידיה". 

חבר הבית היהודי אף נשאל האם בג"ץ מהווה את עמוד התווך של הדמוקרטיה הישראלית וענה כי "הוא עמוד הטבח ולא עמוד התווח, בגלל שהוא לא מאפשר הרתעה ממשיכים חיילים להיהרג".

הריסת בית המחבל

כך יוגב היה רוצה לראות את בית מבצע פיגוע הדריסה. ארכיון, הריסת בית מחבלצילום: דובר צה"ל

אין זו הפעם הראשונה שח"כ יוגב משתלח בבג"ץ. בשנת 2015, על רקע החלטת השופטים להרוס בתים בבית אל, הוא אמר כי "על בג"ץ צריך להרים כף של טרקטור D9 ואנחנו כמערכת מחוקקת נדאג לרסן את השלטון המשפטי במדינה ואת הזנב שמכשכש בכלב".

בתגובה לדברי אמרה ח"כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני כי "ח"כ יוגב הוא איש מסוכן מחרחר ריב ומדון, שנאה והסתה. מוטי יוגב עולה עם די 9 על הבית של כולנו במטרה להרוס ולהחריב. אנחנו עלולים להגיע למצב של פגיעה בנפש בשופטי בית המשפט בגלל הטירוף אליו גוררים אותנו אנשים מסוכנים כדוגמת יוגב".

לדבריה, "כמו רבים השתתפתי היום בהלווייתו של סרן זיו דאוס. האבל, הכאב והאהבה למדינת ישראל משותפים לכולנו. לא ניתן לקיצוניים להחריב את האחדות הזו".