ח"כ חסון תקף את חוטובלי באנגלית. ח"כ גליק: "דחוף שיפור האנגלית!"

חבר המחנה הציוני פנה בטוויטר ליהודי התפוצות וקרא להם שלא להיעלב מסגנית שר החוץ, "היא לא שווה את זה, והערותיה הטיפשיות לא מייצגות את רוב הישראלים". ח"כ גליק העיר לו על האנגלית וכשחסון טען שהוא מתנשא ענה חבר הליכוד: "להגיד על עמיתה שהיא לא שווה, יש התנשאות גדולה מזו?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/11/17 15:16 ה בכסלו התשעח

ח"כ חסון תקף את חוטובלי באנגלית. ח"כ גליק: "דחוף שיפור האנגלית!"
יהודה גליק, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

סערת דברי סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי על יהדות ארה"ב הצליחה לעורר היום (חמישי) עימות יוצא דופן בין ח"כ יואל חסון וח"כ יהודה גליק על רקע רמת האנגלית של חבר המחנה הציוני.

על רקע דברי חוטובלי בראיון ל- i24news, בו היא אמרה בין היתר כי יהודי ארה"ב חיים חיי נוחות וכי הם אינם מודעים למציאות המורכבת בישראל, צייץ ח"כ חסון בטוויטר ופנה באנגלית ליהודי התפוצות.

"לאחינו ואחיותינו היהודים בגולה", הוא כתב, "בבקשה אל תיעלבו מסגנית שר החוץ ח"כ חוטובלי. היא לא שווה את זה, והערותיה הטיפשיות לא מייצגות את רוב הישראלים". לח"כ גליק, שנולד בארה"ב ועלה לישראל בגיל 8, היה רק דבר אחד לומר לחסון: "דחוף שיפור האנגלית!".

חסון לא הבין מה בדיוק הבעיה עם ניסוח ציוצו וכתב לגליק, "מעבר לעובדה שזו הערה מתנשאת אשמח לדעת איפה הטעות, שנלמד! בניגוד אליך לא נולדתי בארה"ב". חבר הליכוד מיהר לענות לו וניסה ללמדו פרק באנגלית ובהלכות נימוסין, "לגמרי לא נכתב בהתנשאות. הכוונה כמובן היתה לisnt במקום doesnt. אבל אם מדברים על התנשאות להגיד על עמיתה שהיא לא שווה את זה יש התנשאות גדולה מזו?".

תגובת ח"כ גליק לאנגלית של ח"כ חסון

תגובת ח"כ גליק לאנגלית של ח"כ חסוןצילום: צילום מסך מטוויטר

חוץ מהתגוששות שני הח"כים גם נשיא המדינה התייחס היום בעקיפין לדברי חוטובלי ובאזכרה השנתית לראש הממשלה הראשון ,דוד בן גוריון, הוא אמר כי הוא" שב לכאן מביקור בארצות הברית. ראיתי את האהבה העצומה של יהדות התפוצות לישראל. ראיתי גם דאגה עמוקה וכאב מהתרופפות הגשרים המחברים בין ישראל ליהדות התפוצות. הגיע הזמן לברית מחודשת, לשפה משותפת, בין ישראל לתפוצות בטרם נאחר את המועד".

מנהלת J Street ישראל, יעל פתיר, תקפה את סגנית שר החוץ ואת ממשלת נתניהו על הדברים ואמרה כי "לפעמים נראה שממשלת נתניהו עושה כל שביכולתה בכדי להביא לקרע בין ישראל לבין יהדות ארצות הברית. רובם הגדול של יהודי ארצות הברית אוהבים את מדינת ישראל, אבל מתנגדים למדיניות הממשלה".

לטענתה, "חוטובלי וחבריה מבקשים להתנחם בזרועות הימין הקיצוני האמריקאי ומיעוט יהודי קולני, אבל בדרך מתנכרים לרוב הגדול של יהדות ארצות הברית שמהווה את עוגן התמיכה החשוב ביותר של מדינת ישראל. מצופה מראש הממשלה נתניהו, לא רק לגנות את הדברים, אלא לפעול על מנת שהתבטאויות שכאלו לא יישנו".

לעומתה, במרכז ליב"ה שיבחו את חוטובלי ואמרו: "יהודי התפוצות הם אחינו ובשרינו. לצערינו מיעוט צעקני נלחם תקופה ארוכה כנגד מדינת ישראל ונגד מוסדות הדת במדינה. מדינת ישראל היא יהודית ודמוקרטית וחמור מאוד שגורמים מבחוץ מנסים לכפות עמדות של מיעוט על רוב אזרחי המדינה. אזרחי מדינת ישראל הם אינם בובה על חוט של יהודי התפוצות, ואנו יכולים לקבל לבד את ההחלטות החשובות לנו. אנו מחזקים את סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שלא מפחדת להשמיע קול ברור ובטוח ביחס אל מעודדי ההתבוללות, אוהדי הBDS ותומכי ההסכם עם איראן".