ח"כ חנין זועבי הורחקה מהכנסת

לפני חודש כינתה ח"כ זועבי את חיילי צהל "רוצחים" , היום החליטה ועדת האתיקה של הכנסת להרחיק אותה מישיבות המליאה והוועדות לשבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/18 18:08 כז באדר התשעח

ח"כ חנין זועבי הורחקה מהכנסת
חנין זועבי, צילום: פלאש 90 הדס פרוש

לפני כחודש, בדיון שעסק בקידום החוק האוסר על ארגונים הפועלים נגד צה"ל להרצות בבתי ספר. אמרה ח"כ זועבי כי "גם הצבא שמדי פעם רוצח, לא כל יום... לא שמעת על נערים פלסטינים שנרצחו?... מי רוצח את הפלסטינים בשטחים הכבושים?"

ח"כ אורן חזן, שבעצמו הורחק מהכנסת, הגיש את הקובלנה נגד זועבי.  חברי ועדת האתיקה הזכירו בהחלטתם כי אין זו הפעם הראשונה שבה מפרה זועבי את כללי האתיקה : "שימוש בביטוי רוצחים כלפי חיילי צה"ל הפועלים בשם המדינה, איננו ראוי להגנה הרחבה שהוועדה פורשת על חופש הביטוי הפוליטי של חברי הכנסת ויש בו משום הפרה של הכלל הקובע כי 'חבר כנסת ינהג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר כנסת ויעשה לטיפוח אמון הציבור בכנסת'". 

זועבי טענה בפני הוועדה כי "התבטאות זו היא חלק מחופש הביטוי הכי בסיסי ולאיש אין זכות לסתום פיות בשל דעות לא נוחות לו. אמת דיברתי".

בעקבות ההחלטה, אמרה זועבי כי "הוועדה מגדירה מחדש את תפקידה מוועדת אתיקה לוועדת צנזורה. לא ידעתי שאני צריכה אישור מחברי הכנסת באיזו טרמינולוגיה להשתמש, מה להגיד ומה לא להגיד ועל אילו ערכים מותר או אסור להגן. האם תפקידי הוא לעדן פשעי מלחמה של הצבא הישראלי או לצעוק נגד פשעים אלה ולומר שרצח הוא רצח? ועדת האתיקה מאלצת אותנו לשקר ולכסות על פשעים. יותר טוב בלי אתיקה כזאת".