ח"כ השכל על יו"ר הקואליציה: "חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונות"

חברת הליכוד התייחסה לדרישת יו"ר סיעתה להדיחה על רקע התנגדותה לחוק המרכולים. ח"כ אמסלם: "האזרחים הצביעו  בעד נתניהו ולא בעדה". ח"כ השכל: "החוק שייך למפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה וכופה אורח חיים על ציבור שלם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/01/18 09:31 כ בטבת התשעח

ח"כ השכל על יו"ר הקואליציה: "חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונות"
מתנגדת לחוק המרכולים ותוקפת את אמסלם, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כך ייעשה לח"כית שלא שומרת על משמעת קואליציונית: יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ דודי אמסלם, עתר הבוקר (ראשון) לבית הדין העליון של התנועה בדרישה להפסיק את חברותה של ח"כ שרן השכל בליכוד על רקע התנגדותה לחוק המרכולים והסיכוי שתצביע נגדו. ח"כ השכל האשימה בתגובה את אמסלם "בביריונות".

ח"כ השכל התבטאה בשבוע שעבר נגד החוק וטענה כי "הוא מרבה את המחלוקת והעימותים בעם ישראל סביב השבת".

בליכוד טענו כי כי כוונתה של השכל מהווה סיוע של ממש למפלגות המתחרות בליכוד ומפרה את החלטות הסיעה בכנסת וכי "נסיבות אלה מהוות עילה להפסקת חברות של המשיבה בתנועה לפי סעיפים 21א(ו) ו- 4 לחוקת תנועת הליכוד".

ח"כ דודי אמסלם ציין כי היועץ המשפטי של הליכוד שוחח על כך עם חברת הכנסת "והבהיר לה, כי בנסיבות המיוחדות שנוצרו, אם היא לא תצביע בהתאם להחלטת סיעת הליכוד בכנסת בעד החוק, זו  עילה להפסקת חברותה בליכוד".

עוד הוא אמר כי "אי הצבעתה עלולה לפגוע ביציבותה של הקואליציה ובהמשך קיומה של הממשלה. בהתנהגותה זו היא מסייעת למפלגות המתחרות בליכוד ומחדל זה מהווה הפרה של הוראות חוקת התנועה, מטרותיה והחלטותיה"

 לדבריו, היא "לא נבחרה לכנסת בבחירות ישירות, אלא בבחירות יחסיות, כלומר, בבחירות שבהן האזרחים הצביעו  בעד 'מחל בראשות בנימין נתניהו' ולא בעד 'שרן השכל' ולכן יש לה חובת נאמנות לליכוד שהיא מכהנת מטעמו בכנסת. אני מצפה ממנה לקיים את  התנאי הבסיסי - לכבד את החלטת הסיעה ולהצביע בעד הצעת החוק".

מנסה להדיח את ח"כ השכל

מנסה להדיח את ח"כ השכלצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ השכל התייחסה לדברים ואמרה כי חוק המרכולים הוא חוק של מפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה וכופה אורח חיים על ציבור שלם. זה חוק שמפלה בין עיר לעיר, מעמיק את השסע החילוני חרדי ומחייה ומלבה את הסכסוך הקשה משנות ה-90 על צביון המדינה".

לדבריה, "הליכוד היא תנועה מגוונת ומורכבת משומרי מסורת, דתיים וחילוניים. אנשים שהולכים בשבת בבוקר לבית הכנסת ובצהריים יושבים בבית קפה. רוב מצביעי הליכוד מתנגדים לחוק המרכולים".

בהמשך היא תקפה את אמסלם ואמרה כי "יו"ר הקואליציה החדש חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונות, שלא מתאימה לרוח הליכוד וההדר הבית"רי, הערכים הליברלים רוויזיונסטים שהנחילו אבות התנועה, זאב ז׳בוטינסקי ומנחם בגין הם הערכים עליהם נשבעתי להגן, ולא על גחמות של שר כזה או אחר, שיוצרות קרע בעם ישראל. אני לא אתן לזה לקרות. שבירת הכלים בשבועות האחרונים גורמת  לנזק אלקטוריאלי חמור לתנועה שלי".

באופוזיציה תקפו את הליכוד ושיבחו את השכל על לאור התפתחות הדברים. יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, אמר בתגובה כי "לפני יותר מ-20 שנה הצביע חבר כנסת אלמוני בשם בנימין נתניהו נגד עמדת הליכוד בחוק להצבעה ישירה של ראש הממשלה. בזמנו נתניהו לא גורש ע"י שמיר שידע להכיל דעות שונות אך בקיסרות נתניהו כולם חייבים להיות ממושמעים". 

חסון הוסיף כי "מסתבר שהבוקר התעוררנו למדינת איראן - סיימנו את שלב האיומים ועברנו לשלב הטיהורים הפוליטיים.  לאור המאבק האופוזיציוני ושיתוף פעולה עם ח"כים ישרים מהקואליציה נראה שגם השבוע חוק המרכולים המיותר לא יובא להצבעה וטוב שכך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן