ח"כ השכל: "אסור שערוץ 20 ייסגר במשמרת שלנו"

דיון ראשון בהצעת החוק, שאמור לסייע בהצלת הערוץ מסגירה, התקיים בוועדה המשותפת לוועדות הפנים והכלכלה. "החוק יטיב עם כלל הערוצים", אמרה יוזמת ההצעה

חדשות כיפה דויד ליבנה 28/12/17 17:21 י בטבת התשעח

ח"כ השכל: "אסור שערוץ 20 ייסגר במשמרת שלנו"
שרן השכל, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"אנו עדים לערוץ תקשורת שעומד בפני סגירה עקב עודף רגולציה. אסור שזה יקרה תחת המשמרת שלנו", כך אמרה היום (ה') ח"כ שרן השכל מהליכוד במהלך הכינוס הראשון של הוועדה שדנה בהצעתה חוק התקשורת שהגישה. במהלך הדיון המשותף לוועדות הכנסת והכלכלה שהתקיים במעמד שר התקשורת איוב קרא, הוסיפה השכל כי "הצעת החוק הזו תטיב עם כלל הערוצים".

לפי הצעת החוק של השכל, ערוץ ייעודי שירצה להחליף את רישיונו ברישיון מסחרי חדש, לא יחולו עליו מגבלות על היקפי פרסום וחובות השקעה בתוכן, מה שאמור לסייע במניעת סגירתו של ערוץ 20.

קידום ההצעה, שעברה בקריאה טרומית ואושרה בוועדת שרים לחקיקה בחודש שעבר, נעצר מכיוון שמשרד התקשורת מקדם הצעת חוק דומה. אולם, בעקבות האירועים האחרונים סביב ערוץ 20 החליטו שרת המשפטים איילת שקד ושר התקשורת איוב קרא כי יש מקום לקדם את הצעת החוק. היום כאמור התקיימה לראשונה ישיבת הוועדה הבין-משרדית בנושא.

ח״כ שרן השכל אמרה במהלך הדיון כי ״כל חקיקה הקשורה בשוק התקשורת היא תפוח אדמה לוהט. שנים נמנעים מלדון בה. אני מודה לשר התקשורת איוב קרא שזיהה את הצורך והוביל למהלך ולח״כ יואב קיש שמסייע בקידום מהיר של החוק.

"הצעת החוק שלי לפתיחת שוק התקשורת הינה הצעה חשובה שתסיר רגולציה, בירוקטיה ופיקוח מיותר בשוק סבוך, שאינו מותיר מרחב נשימה, לא לערוצים מסחריים ולא לערוצים ייעודיים. הצעת החוק הזו תטיב עם כלל הערוצים. מה גם שאנו עדים לערוץ תקשורת שעומד בפני סגירה עקב עודף רגולציה ואסור שזה יקרה תחת המשמרת שלנו. 

"ערוצים ייעודיים זו המצאה ישראלית שלא נראתה בעולם ואין לה מקום במציאות של ימינו. שידורי חדשות הן דבר חשוב שהמדינה לא אמורה להתערב בו. הרגולטור כשל בפיקוח בנושא. הצעת החוק שלי נועדה לשנות זאת. 

"חופש ביטוי ופלורליזם של דעות הם נשמת אפה של הדמוקרטיה. הגיע הזמן לשחרר את השוק מכבליו ולאפשר תקשורת חופשית באמת. זהו צעד ראשון בדרך למהפכה כוללת בשוק התקשורת".