ח"כ גפני על העלייה להר הבית: "טיפשות וחוסר אחריות". ח"כ גליק לא נשאר חייב

חבר הכנסת מיהדות התורה מתנגד לפיילוט שבמסגרתו יעלו חברי הכנסת להר הבית, "הוכח שעליה להר הבית יוצרת בעיות הגובלות בפגיעה בחיי אדם ויוצרת אינתיפאדה". ח"כ גליק: "מיועד רק לאלו שמעוניינים לקיים דבר ה' ולאלו שמשוכנעים שהמחבלים הם האשמים בטרור ולא היהודים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/08/17 12:34 ו באלול התשעז

ח"כ גפני על העלייה להר הבית: "טיפשות וחוסר אחריות". ח"כ גליק לא נשאר חייב
חושב שעליה להר הבית מסכנת חיי אדם. ח"כ גפני, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פיילוט עליית חברי הכנסת להר הבית הוביל היום (שני) את ח"כ משה גפני מיהדות התורה לתקוף את המתכננים לעלות להר, מה שגרר את תגובתו המהירה של אחד מהפעילים הוותיקים בנושא, ח"כ יהודה גליק מהליכוד.

"חל איסור הלכתי חמור לעלות להר הבית", אמר יו"ר ועדת הכספים לעיתון 'יתד נאמן והוסיף שהסיבה היא "דווקא בגלל שזה המקום המקודש ביותר לעם היהודי".

לטענתו העולים מובילים להסלמה במצב הבטחוני ולסיכון חיי אדם, "על אחת כמה וכמה לאחר שהוכח שעליה להר הבית יוצרת בעיות הגובלות בפגיעה בחיי אדם ויוצרת אינתיפאדה, כפי שהוכח כבר בעבר, והדבר מביא את הציבור המוסלמי בכל העולם, אשר חלקו אינו נגד ישראל, והופך אותו ל'אנטי', מחשש לפגיעה בנושא המוסלמי".

ח"כ גליק מוחה בהר הבית

ח"כ גליק מוחה בהר הביתצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

דבריו של גפני הגיעו על רקע הפיילוט שמתוכנן להיערך מחר, במסגרתו יורשו חברי הכנסת לעלות באופן חד פעמי להר הבית. מטרת היוזמה היא לבחון את מידת ההשפעה של ביקורי נבחרי הציבור במקום על המתיחות במקום ובכלל באזור.

בחדשות 2 פורסם אמש כי קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, שיגר לחבריהכנסת מכתב בו הוא ציין כי הפיילוט היה אמור לצאת לפועל לפני מספר שבועות, אך בשל פיגוע הירי שאירע במקום הוא נדחה למחר. ניצב גריף אף הדגיש את ההגבלות שיש בעלייה הניסיונית, בדמות הפרדה בין מועדי העליות של חברי הכנסת היהודים והערבים, האיסור להתראיין במקום ואיסור העלייה שחל על שרי הממשלה.

גפני תקף את היוזמה ואמר כי הוא "מתנגד בכל תוקף להחלטה האומללה הזו ומוחה נגדה. הדבר מעיד על טיפשות, לאומנות, בורות, חוסר אחריות מהמדרגה הראשונה, ובעיקר חוסר יראת שמים".

ח"כ יהודה גליק,שדחף רבות לביטול איסור עליית חברי הכנסת להר, הגיב לדברי גפני ואמר לו: "אכן המכתב הגיע אליך בטעות הוא היה מיועד רק לאלו שמעוניינים לקיים דבר ה' ("לשכנו תדרשו ובאת שמה"), ולאלו שמשוכנעים שהמחבלים הם האשמים בטרור ולא היהודים. עמך הסליחה"