ח"כ גפני בכנס קטיף: "הנושא של ארץ ישראל הוא הכי חשוב במקום השני"

ח"כ משה גפני ניסה להפריך את הטענות כאילו הוא מקורב יותר לשמאל מאשר לימין, "אני מרגיש פה יותר קרוב מאשר ועידת הארץ, שם לא הייתה לי תפילת מנחה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/07/17 16:39 ב באב התשעז

ח"כ גפני בכנס קטיף: "הנושא של ארץ ישראל הוא הכי חשוב במקום השני"
טוען ששהוא לא מקורב לשמאל. ח"כ גפני, צילום: מירי צחי

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ניסה להפריך היום (שלישי) בכנס קטיף את תדמיתו כאיש שמאל ואמר שהוא רואה חשיבות רבה בנושא ארץ ישראל.

נציג יהדות התורה סיפר בפאנל שהונחה על ידי העיתונאי יאיר שרקי כי שיתופי הפעולה שלו עם הציונות הדתית הם רבים. "היה קשה לי להגיע לכאן היום, לחמנו יחד עם ראשי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות. הייתה בעיה עם ישיבות ההסדר על תקנות והיה כאן מאבק משותף של הציונות הדתית והחרדים, בסוף ניצחנו".

בנוגע לחלקם שך החרדים בהתנתקות מגוש קטיף הוא אמר: "אנחנו לא היינו בגוש קטיף, לא היינו שם. היהדות החרדית נמצאת היום בכל המקומות ואני מייצג היום את עמדת 'דגל התורה'. הנושא הזה של ארץ ישראל הוא הכי חשוב במקום השני, כתוב אם בחוקותי תלכו". 

גפני התייחס גם להופעתו בועידת 'הארץ' לפני מספר שבועות וטען כי הוא לא אמר שהוא "יותר קרוב לשמאל מאשר לימין". בהמשך הוא הוסיף בבדיחות כי "האמת היא שאני מרגיש פה יותר קרוב, שם לא הייתה לי תפילת מנחה".

על הסערה שעורר ציטוט שלו מהועידה לפיו "הפלסטינים היו פה לפנינו", הוא אמר: "הייתי בוועידת הארץ והוציאו ממנה דבר לא נכון, ואפשר לבדוק מה אמרתי. אמרתי שהפלסטינאים היו לפנינו, היו לפניכם הקיבוצים, קיבוצי השמאל על אדמות פלסטינאים מה היא ההצדקה שהתיישבתם שם? התורה הקדושה. אפילו אם הלכנו לגלות, ההצדקה לקיבוצי השמאל זה התורה זה ההבנה שזה הקבה נתן לנו". 

לדבריו הוא ראה בהופעתו בועידה כשליחות, "ישבו שם כ-2000 איש שחלקם מעולם לא פגשו חרדי שלא על מסך הטלוויזיה, הציבור שלנו החרדי והדתי לאומי, מאמינים בקדוש ברוך הוא. והשאלה היא האם אנחנו ב'אתחלתא דגאולה?"