ח"כ גליק: קורא לחברי הכנסת להגיע לעצרת לזכרו של רבין

על רקע המחלוקת סביב העצרת לזכרו של ראש הממשלה לשעבר, שנרצח על ידי יגאל עמיר, קרא חבר הליכוד לנבחרי הציבור להגיע לכיכר רבין כדי להיות שותפים ליצירת "סולידריות ותחושת אחריות לאומית". 4 רמטכ"לים לשעבר ביטלו את השתתפותם באירוע

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/10/17 12:27 י בחשון התשעח

ח"כ גליק: קורא לחברי הכנסת להגיע לעצרת לזכרו של רבין
יהודה גליק, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

על רקע המחלוקת סביב העצרת השנתית לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, קרא היום (שני) חכ" יהודה גליק מהליכוד לחבריו למליאה להגיע במוצאי שבת לכיכר רבין בתל אביב.

"בימים הקרובים נציין את זיכרון הרצח האיום של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין", כתב גליק לחברי הכנסת שהוסיף: בשנה שעברה התרגשתי נוכח השתתפותי הראשונה בחיי כחבר כנסת בישיבה המיוחדת של הכנסת".

גליק ציין את אכזבתו הרבה ממה שאירע באותה ישיבה, "לצערי הרב אירוע זה נחרט בזיכרוני זו כחוויה קשה במיוחד. דברי הדוברים כללו האשמות הדדיות קשות והופרעו פעם אחר פעם בקריאות ביניים. חשתי בושה עבור משפחת רבין, חשתי בושה עבור נשיא המדינה ובעיקר חשתי בושה בשם כנסת ישראל".

כלקח מאירועי השנה שעברה הוא קרא "לכל הדוברים לשמור על כבוד הכנסת וכבוד יום הזיכרון ולומר דברים המוסיפים לחבור בינינו ולא דברים המעמיקים את הקיטוב בינינו", זאת כדי להוכיח "שהכנסת שונה מהתדמית הציבורית שלה לכבודה ולכבודנו".

חבר הכנסת התייחס גם לנושא העצרת שהספיקה לעורר מחלוקת, "שוחחתי אישית עם מארגני העצרת והשתכנעתי שהם עושים מעל ומעבר על מנת לשמר לאירוע אופי מכובד וממלכתי". לדבריו, מן הראוי שנעשה מאמץ כל חברי הכנסת להשתתף בעצרת החשובה הזו ובכך להיות שותף למאמץ לאומי ליצור כאן סולידריות ותחושת אחריות לאומית".

שניים שביטלו ואחד שיגיע. גנץ, אשכנזי וברק

שניים שביטלו ואחד שיגיע. גנץ, אשכנזי וברקצילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

העצרת מאורגנת השנה בין היתר על ידי תנועות שמזוהות עם השמאל, "מפקדים למען ביטחון ישראל", המורכבת מאנשי ביטחון בדימוס שמנסים לקדם את פתרון שתי המדינות, ו-"דרכנו" שניסתה בבחירות האחרונות להביא להפלתו של נתניהו במסגרת ארגון V15. ולמרות הכותרת שניתנה לעצרת, "אנחנו עם אחד", שורת אנשים מפורסמים הודיעו כי לא ישתתפו.

בחדשות 10 פורסם אמש כי מי שסירבו לקחת חלק בהתכנסות בכיכר רבין הם הרטמכ"לים לשעבר שאול מופז, משה (בוגי) יעלון, גבי אשכנזי ובני גנץ. לפי הדיווח של העיתונאי ברק רביד, חלקם חששו מכך שהשתתפותם בעצרת תדביק להם תווית של איש שמאל. מי שכן הודיעו על הגעתם הם הרמטכ"ל וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ורא"ל במיל' דן חלוץ.