ח"כ גליק מסביר מדוע צעד באירוע של נשות שמאל

נשים יהודיות וערביות החלו לצעוד ב-"מסע השלום" שקורא לדו קיום בין ערבים ליהודים. חבר הכנסת מהליכוד צעד עמן והסביר: "מי שחושב שלנהל שיח או להקשיב לאחר זה טשטוש עמדות, אז הוא טועה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/09/17 14:05 ה בתשרי התשעח

ח"כ גליק מסביר מדוע צעד באירוע של נשות שמאל
ח"כ גליק בצעידת נשות השמאל, צילום: סעדיה גורדצקי

תנועת השמאל "נשים עושות שלום" פתחה אתמול ב-"מסע השלום" שהחל בשדרות וצפוי להסתיים בחג סוכות בירושלים. בין הצועדות היו נשים יהודיות וערביות ומי שהצטרף לחלק מהמסלול היה ח"כ יהודה גליק מהליכוד שניסה היום (שני) להסביר מדוע בחר לנקוט בצעד הלא שגרתי עבור איש ימין.

"בדרך כלל", אמר ח"כ גליק בראיון לרדיון 'כאן-מורשת', "אנחנו יושבים בבית שלנו, מקשיבים לעצמנו ומשוכנעים שכל האמת אצלנו, וממילא אם כל האמת אצלנו אז מי שעושה משהוא שהוא קצת לא לרוחנו אנחנו הופכים אותו למשהוא מפלצתי".

בהמשך הוא סיפר כי התרשמותו מנשות התנועה הייתה גדולה, "כל מי שפוגש את נשים עושות שלום לא יכול שלא להתרשם מתנועה שכל כולה פועלת באופן חיובי, מנהלת שיח שלא מתלהם, דווקא בעת כזאת שאין עימות צבאי או טרור ברחובות, מותר לנהל דיונים ולהפוך את המילה שלום למילה שאהובה על כולנו".

גליק ועמי פרץ

גליק ועמי פרץצילום: סעדיה גורדצקי

לדבריו, אסור לזלזל בשינוי של השיח, זה דבר כל כך חשוב ומשמעותי, כמה אנחנו עסוקים כל היום בלהקשיב כל אדם לעצמו ולחשוב שהצד השני הוא רע". איש הליכוד והר הבית הדגיש כי אסור שהשלום יהיה משאת נפשם הבלעדית של אנשי השמאל, "הייתי שם כי השלום לא שייך רק לשמאל, השלום הוא שאיפה של כולנו. כל מי שמתחיל את המשפט שלו ב-'הפתרון היחיד הוא..', סימן שהוא לא מבין את עומק הבעיה. יש וויכוחים ובכל הצעה שקיימת יש יתרונות ויש חסרונות. אם לא נקשיב זה לזה ולא נדע מה הטוב בכל אחד – אז לא נגיע לשום פתרון".

על הביקורות שהוא עשוי לספוג על המהלך שביצע אמר ח"כ גליק כי "מי שחושב שזה שמנהלים שיח או מקשיבים לאחר זה אומר לטשטש עמדות, אז הוא טועה! אני איש של שלום לחלוטין, אני חושב שתהליך השלום כולל בניה ביהודה ושומרון באופן מאסיבי, אני אומר לכולם: מי שרוצה שלום שיבוא לבקר במרכזי הקניות בגוש עציון או בשער בנימין או באזור התעשיה בברקן ויראה בו עיניו: השלום קיים, יהודים ופלסטינים עובדים ביחד וחיים ביחד".

לסיום הוא הבהיר: "אני ליכודניק והעמדות שלי הם עמוק בליכוד האידאולוגי -אבל חלק מזה זה כולל את ההדר הביתרי וההקשבה לאחרים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן