ח"כ גליק: "הדתיים שלנו זה כמו המחבלים בהר הבית"

בדיון על מתווה הכותל בועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת, תקף ח"כ גליק את הרבנות הראשית על האיומים שלטענתו הם משגרים, "סליחה?? אתם לא מתביישים? יהיו מהומות – נשלח את המשטרה ונעצור את הטרוריסטים!". מזכ"ל האיחוד הלאומי: "ההשוואה היא חציית קו אדום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/06/17 14:35 כה בסיון התשעז

ח"כ גליק: "הדתיים שלנו זה כמו המחבלים בהר הבית"
ח"כ גליק בדיון על מתווה הכותל, צילום: צילום מסך

במהלך הדיון הסוער על ייצוג הרבנות הראשית מול בית המשפט בנושא מתווה הכותל, תקף ח"כ יהודה גליק את הרבנות הראשית וטען כי היא "מאיימת עם אקדח על בג"ץ". באיחוד הלאומי לא אהבו את ההשוואה וקראו לו לחזור בו מדבריו.

לפי דבריו של ח"כ גליק בדיון, "יהודים היום בהר הבית לא מתפללים כי יש שם טרוריסטים שמאיימים באלימות, באה הרבנות הראשית בסעיף 51 ואומרת: "תהיה תפילה מעורבת - תוביל בהכרח למהומות ולהפרות סדר כמו בהר הבית".

כלומר", הסביר גליק, "הדתיים שלנו זה כמו המחבלים בהר הבית. לא רק שהרבנות הראשית רוצה לומר את דעתה, לא רק שהיא לא מסתפקת בזה שהיועץ המשפטי מציג אותה - היא רוצה לבוא עם אקדח ולאיים על בית המשפט".

לטענתו זה לא מקובל, "במקום שהרבנות הראשית תעמוד בחזית ותקרא לציבור 'תרגעו, תכבדו את זה שיש אנשים חושבים אחרת, תהיו אלה שדרכיה דרכי נועם תהיו כמו הרב קוק שמכיל את כל הציבור', עומדת הרבנות הראשית עם אקדח לבג"ץ ואומרת: 'אם אתם תאשרו יהיו פה מהומות'. סליחה?? אתם לא מתביישים? יהיו מהומות – נשלח את המשטרה ונעצור את הטרוריסטים!".

מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר, לא אהב את הדברים ואמר כי "ההשוואה של גליק את הרבנות הראשית למחבלים ושהיא מאיימת באקדח על בית המשפט, היא חציית קו אדום".

לדבריו, "גם בעת ויכוח, חייבים לחשוב לפני שמדברים ותוקפים ציבור שלם. אני קורא לחבר הכנסת גליק להוציא הודעת התנצלות ויפה שעה אחת קודם".