ח"כ אוחנה מאיים: לא אצביע עם הקואליציה עד שתשונה העמדה לגבי אימוץ של זוגות להט"בים

חוות הדעת של משרד הרווחה לפיה כדי לשמור על טובת הילד הם נמנעים מלתת לזוגות להט"בים לאמץ ילדים ממשיכה לעורר סערה וכעת אולי גם משבר פוליטי. השר הרווחה חיים כץ (ליכוד) ביקש ארכה מבג"ץ לטובת "בחינה מחודשת של הסוגיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/17 15:14 כד בתמוז התשעז

ח"כ אוחנה מאיים: לא אצביע עם הקואליציה עד שתשונה העמדה לגבי אימוץ של זוגות להט"בים
אוחנה ובן זוגו והילדים שאימצו בחו"ל, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד) הבהיר היום (שלישי) בעקבות הסערה הרבה שהתעוררה בעקבות עמדת המדינה בנושא אימוץ בידי זוגות להט"בים, כי לא יצביע עם הקואליציה עד שתשונה העמדה - והודיע על כך ליו"ר הקואליציה דוד ביטן. אוחנה הוסיף וכינה את עמדת המדינה בנושא "קו פרשת המים".

ח"כ אמיר אוחנה חי עם בן זוג ולהם שני ילדים בני שנתיים שנולדו לאחר תהליך פונדקאות בארה"ב. "מדובר בהחלטה לתקן עוול ארוך שנים", כתב ח"כ אוחנה בדף הפייסבוק שלו והוסיף, "כזה שהתחולל לא רק תחת כהונתו של שר הרווחה הנוכחי, אלא גם תחת כהונתם של שרי רווחה מיש עתיד וממפלגת העבודה. אני מודיע בזאת שעד שההחלטה לא תשונה מהותית ולא סמנטית ונושא האימוץ ייבחן בכל מקרה לגופו ובאופן שיוויוני שאיננו מפלה קטיגורית בין הורים מיועדים להט"ביים לכאלה שאינם – לא אצביע עם הקואליציה".

עוד כתב אוחנה כי הוא "פועל מאחורי הקלעים והדגיש: "התיקון לא צריך להיות סמנטי – הוא צריך להיות מהותי, ולכך אמשיך לפעול". 

האיום, בזכות אוחנה אולי, עשה את שלו. היום בוקר פנה שר הרווחה חיים כץ לבג"ץ, בבקשה למתן הארכה לטובת "בחינה מחודשת של הסוגייה". כץ ציין כי מטרת הבקשה היא "שגורמי המקצוע יבחנו את הנושא מחדש ויביאו בחשבון את כלל השיקולים העומדים על הפרק".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן