להצדיע להם: חיילים עם צרכים מיוחדים קיבלו תעודת הצטיינות מנשיא המדינה

נרגשים וגאים קיבלו 20 חיילים עם צרכים מיוחדים, שבחרו להתנדב לשירות צבאי, את ההוקרה על פעילותם. הנשיא ריבלין: "אתם מוכיחים שאין דבר העומד בפני הרצון. אני גאה ושמח לארח אתכם ולהצדיע לכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/17 13:35 יג בסיון התשעז

להצדיע להם: חיילים עם צרכים מיוחדים קיבלו תעודת הצטיינות מנשיא המדינה
הנשיא והחיילים מצדיעים, צילום: חנה עזריאל

בצה"ל משרתים מאות חיילים עם צרכים מיוחדים. אתמול (שלישי) בבית הנשיא, 20 מהם קיבלו תעודות וסיכות הצטיינות על פעילותם ההתנדבותית במסגרת הצבא.

החיילים, המשתייכים לתוכנית 'גדולים במדים' של עמותת 'יד לילד מיוחד', היו נרגשים כשפגשו את נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. בזה אחר זה עלו החיילים בצעירים על בימת אולם הכנסים בבית הנשיא, וקיבלו את תעודות ההצטיינות.

מי שחילקו להם את התעודות הם מזכירו הצבאי של הנשיא, אל"מ בועז הרשקוביץ, ורס"ן ריקי גולן הסובלת משיתוק מוחין. גולן היא חלק מהנהלת תוכנית 'גדולים במדים', ראש מדור הטמעה במשאבי אנוש בצה"ל ואחראית על גיוסם של  מאות צעירים עם צרכים מיוחדים. בתכנית לוקחים חלק כ-350 צעירים עם צרכים מיוחדים, אשר בחרו למרות הפטור הרפואי שקיבלו להתנדב לשורת תפקידים במערכת הצבאית.

הנשיא ריבלין אמר במעמד הטקס כי "כל אדם שאוהב ומכבד את המדינה מתגייס. צה"ל משקף את מגוון האוכלוסייה שיש לנו במדינת ישראל. אתם מוכיחים שאין דבר העומד בפני הרצון ברמה האישית, ואין דבר שהמדינה לא יכולה לקיים. הגיוס לצה"ל חשוב לשילוב של כולנו בחברה. ליצירה של יכולת להיות שותפים לכלל הדברים שיש במדינה שלנו. אני גאה ושמח לארח אתכם ולהצדיע לכם".

הנשיא מחלק סיכות למצטיינים

הנשיא מחלק סיכות למצטייניםצילום: חנה עזריאל

יו"ר עמותת 'יד לילד המיוחד' אריאל אלמוג, אמר כי הוא "נרגש וגאה לעמוד כאן היום ולהציג בפני הנשיא את המצטיינים שלנו. כולם התגברו על המוגבלות בכדי להיות כאן ולשרת את המדינה. ארגון JNF שפרס חסותו עלינו, אנו רוצים להודות לכם מקרב לב. זהו רגע מרגש ונגיע לרגעים נוספים כאלה בעתיד".

רס"ן ריקי גולן אמרה כי "לא לכל ילד יש את הסביבה שעוזרת להתמודד עם הקשיים של נכות וצרכים מיוחדים, וכאן נכנסת תוכנית "גדולים במדים", שנותנת את התמיכה, הכח וההכוונה לאותם ילדים עם מוגבלויות שרוצים לתרום חלקם כשווים בחברה הישראלית. אני גאה לסייע להרחבת התוכנית שמלמדת אותנו על נחישות וקבלת האחר. אני גאה להיות קצינה בצבא שהעוצמה שלו באה מאמונה ברוח האדם ויכולותיו".

החייל שחר רומבולסקי, מקיבוץ כפר מנחם הסובל מכבדות שמיעה קשה, סיפר כי הוא לא ישן כמה לילות וביקש באופן אישי לתקוע בשופר לנשיא ולשר הביטחון שהגיע. השניים שוחחו עם שחר על תפקידו בצבא ומחאו כפיים כשסיים לתקוע בשופר " זה היום המאושר בחיי" ציין שחר. "אני גאה להיות מצטיין הנשיא ולתרום לצבא כמו שהצבא תורם לי".