"חיה יקרה ואהובה, אנחנו נהיה העדות החיה לרוחך ואורך"

דבר הירצחה של חיה סולומון, היכה בתדהמה את הורי תלמידותיה בבית הספר בלוד בו לימדה ואף קיבלה הכרה כמורה מצטיינת. מנהלה לשעבר ל'כיפה': "מחנכת דגולה שאינה נחה לרגע והכל בשקט ובצניעות לצד חיוך קטן המבטא את הכל". אמא של אחת התלמידות: "מורה שבעדינות רקמה חברויות וקשרים בין בנות מעולמות שונים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/07/17 09:33 כט בתמוז התשעז

"חיה יקרה ואהובה, אנחנו נהיה העדות החיה לרוחך ואורך"
חיה סולומון הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

חיה אסתר סולומון (45), שנרצחה בליל שבת האחרון בנווה צוף יחד עם אביה ואחיה על ידי מחבל, לימדה בבית הספר היסודי 'המאירי' לבנות בלוד ואף נבחרה לפני כחודשיים למורה מצטיינת.

מי שניהל את בית הספר במשך שנים רבות והכיר את חיה, הוא אשר חדד. ל'כיפה' הוא אומר היום (ראשון) שקשה לו ולכולם לדבר על חיה בלשון עבר, "מכיוון שהיא תמיד הייתה כמי שכל חייה לפניה".

חדד מציין כי חיה הייתה "מחנכת דגולה שאינה נחה לרגע. כל הזמן הייתה עסוקה עשייה חינוכית מתמדת עם תפיסה חינוכית מעוצבת". לדבריו היא ניחנה ב-"יחסי אנוש ברמה הגבוהה ביותר, אחריות ומסירות".

למרות המצלחתה המקצועית ואף זכייתה בתואר מורה מצטיינת, חדד מדגיש כי אופיה היה צנוע ונוח, "הכל בשקט ובצניעות לצד חיוך קטן המבטא את הכל".

איילת חבה, שבתה הגדולה למדה אצל חיה, הספידה אותה אמש בדף הפייסבוק וכתבה: "לא נתפס... רצח נתעב לקח מכולנו מורה לתפארת. מורה רגישה שהתאמצה עבור כל בת ובת והתאמצה להיות טובה יותר וראויה יותר בכל רגע ורגע. מורה שבעדינות רקמה חברויות וקשרים בין בנות מעולמות שונים".

בהמשך היא הוסיפה: "חיה יקרה ואהובה, לא נתפס שצריך ללדבר עליך בלשון עבר. לא נתפס ששוב אנחנו צריכים לחשוף את נשמות ילדותינו הצעירות והרכות למשעים של חיות אדם. אנחנו נהיה העדות החיה לרוחך ואורך. אנחנו נמשיך את דרכך. ילדותינו-ילדותייך!".

מכתב שכתבה חיה לתלמידותיה

מכתב שכתבה חיה לתלמידותיהצילום: ללא קרדיט

חיה הי"ד נהגה בכל פעם שחילקה תעודות לתלמידותיה להעביר להם גם מסר מיוחד על החשיבות שבדרך ארץ מעבר לציונים: "תלמידה יקרה, בחלוקת תעודות, כשהמחצית נגמרת, אני תמיד נזכרת בתעודה אחרת. כמעט כמו בבית הספר... נותן אותה אבינו שבמרום, השוכן בכל מקום. אך במקום מקצועות ותוצאות מבחנים, הוא מחלק ציונים למקצועות הבאים: ידידות, סבלנות, הבנה, אהבה. טוב לב, אחריות, הכרת הטוב, ענווה. והיא חשובה, אותה התעודה, אפילו יותר מכל תעודה אחרת. ולא רק פעם בשנה או פעמיים, אלא בכל דקה שעוברת. כי הרבה פעמים, במרוצת החיים, שוכחים אנו ושוב שוכחים, שלהיות אדם עם מידות טובות, זהו המבחן האמיתי בחיים! בהצלחה, המורה חיה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן