חותם: "45% מהבנות הדתיות 'מורידות את הכיפה' בצבא"

בארגון שמתנגד לגיוס בנות לצה"ל, מנסים לסתור את ממצאי מחקרה של ארגון אלומה. לטענתם, 70% מההורים מעדיפים שבנותיהם יבחרו בשירות לאומי

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/05/17 12:29 ד בסיון התשעז

חותם: "45% מהבנות הדתיות 'מורידות את הכיפה' בצבא"
חיילות דתיות נשארות דתיות בצבא?, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בארגון חותם מנסים לצנן את ההתלהבות של יוזמי 'יום ההוקרה' לחיית הדתית' , ע"י פרסום נתונים שאספו בנושא. לטענתם, בניגוד למחקר שפורסם הבוקר (ראשון), מרבית הורי הציונות הדתית היו מעדיפים שבנותיהם יבחרו בישרות לאומי על פני צבאי.

סקר מיוחד שנערך בהזמנת הארגון מלמד כי מעל 70% מההורים לבנות היו ממליצים לבנותיהם לבחור בשרות לאומי על פני גיוס לצה"ל, לעומת 12% בלבד מהציבור אשר היו בוחרים להמליץ לבנות להתגייס לצה"ל.

בנוסף לכך בחותם מסרבים להתרגש מהעליה החדה בשיעור הבנות הדתיות שמתגייסות. לדבריהם, בשנת 2000 אחוז המתגייסות מהחמ"ד זהה כמעט לאחוז המתגייסות כיום.

נתון מעניין נוסף, שלטענתם מסתמך על סקר של ד"ר מינה צמח משנת 2014, הוא שכ-45% מהבנות הדתיות המתגייסות "'מורידות את הכיפה' במהלך שירותן". כמו כן הם אומרים כי אחת מכל  8 חיילות עברה הטרדה מינית במהלך השרות.

 "אנו שמחים להעניק לבת הדתית מכלול של כלים אשר יסייעו לה בבחירה הנכונה בדרך לשרות משמעותי" אמרו בחותם, שבימים אלו מוציאים חוברת מיוחדת המכילה את הנתונים הנ"ל, "אנו גאים בבנות שלנו, וברצון שלהם לתרום למדינה במסגרת השירות הלאומי, ורואים חשיבות רבה לסייע להם בבחירה הנכונה לקראת הכרעות בעניין זה".

לדבריהם, על הבנות להכיר היטב את ההשלכות של כל בחירה בתחום. מדובר בהחלטות עם השלכות משמעותיות לעתידם,  לצערנו ישנם גורמים אשר מוליכים שולל את הבנות ומציגים להם "פרחים בקנה וחלומות בצריך" ולא את התמונה הכוללת והמלאה, בשביל זה אנו כאן".