חוק קיזוז שכר מחבלים עבר בקריאה ראשונה. במרצ התנגדו

הצעת החוק שנועדה להילחם בשכר שמשלמת הרש"פ למחבלים עברה ברוב של 55 מול 14. השר ליברמן: "סוגרים לאבו מאזן את הברז". ח"כ בן ארי: "לא יאמן הקטע הזה עם מרצ! מה לא נכון בלנכות כסף מפעילי טרור? אין לתאר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/05/18 19:09 כב באייר התשעח

חוק קיזוז שכר מחבלים עבר בקריאה ראשונה. במרצ התנגדו
זקא בזירת הפיגוע, צילום: באדיבות המצלם

חוק קיזוז שכר המחבלים עבר הערב (שני) בקריאה ראשונה ברוב של 55 תומכים מול 14 מתנגדים. חברי הכנסת היחידים שהתנגדו להצעת החוק היו חברי הרשימה המשותפת ומרצ.

מדובר בהצעת חוק ממשלתית, שיזם שר הביטחון אביגדור ליברמן ושנהגתה לראשונה על ידי ח"כ אלעזר שטרן, אשר נועדה להילחם בתופעת תשלום השכר של הרשות הפלסטינית למחבלים שרצחו יהודים ולבני משפחותיהם.

"מדינת ישראל אומרת: 'לא עוד'. אנחנו נילחם בטרוריסטים לא רק בתפיסתם ובהבאתם לדין, אלא גם לאחר שנכלאו. נמשיך להיאבק בטרוריסטים, בבני משפחותיהם ובמי שמממן אותם", אמר סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שהציג את הצעת החוק במליאת הכנסת והבהיר, "נגלה אפס סובלנות לטרור".

אתמול פרסם משרד הביטחון לראשונה את גובה התשלומים שמקבלים מחבלים מהרשות הפלסטינית, ובינהם רוצחי בני משפחת סלומון ובני הזוג הנקים שצפויים לקבל עד שיגיעו לגיל 80 יותר מעשרה מיליון שקלים לכל רוצח.

השר ליברמן התייחס להצבעה על הצעת החוק וצייץ בטוויטר, "סוגרים לאבו מאזן את הברז. החוק שמאפשר לקזז את הכספים שהרשות הפלסטינית מעבירה למשפחות מחבלים עבר כעת בכנסת בקריאה ראשונה. נפעל להעבירו בקריאה שניה ושלישית בהקדם האפשרי. הטירוף הזה, שאנחנו מעבירים כסף לרשות הפלסטינית, שמשתמשת בו לעודד טרור נגדנו - יפסק".

יש לציין כי ההצעה זכתה לתמיכתה של חברי הקואליציה והאופיזיציה גם יחד, למעט חברי הרשימה המשותפת ומרצ שהתנגדו לה. ח"כ מירב בן ארי מכולנו התייחסה לנושא וצייצה בטוויטר, "חוק חשוב, קואליציה ואופוזיציה בעד חוץ מהרשימה המשותפת ומרצ שמצביעים נגד. לא יאמן הקטע הזה עם מרצ! מה לא נכון בלנכות כסף מפעילי טרור? אין לתאר".