חוק אוניברסיטת אריאל אושר בקריאה ראשונה

ברוב של 24 מול 19 אושרה הצעת החוק שמטרתה להעביר את המוסד האקדמי לכפיפות המועצה להשכלה גבוהה, ולאפשר פתיחת פקולטה לרפואה. מועלם רפאלי: "זהו צעד נוסף של ריבונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/18 08:56 יד בשבט התשעח

חוק אוניברסיטת אריאל אושר בקריאה ראשונה
אוניברסיטת אריאל, צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הלילה (ג') בקריאה ראשונה את הצעת חוק אוניברסיטת אריאל. לפי ההצעה שמקדמת סיעת הבית היהודי, המוסד האקדמי יוכפף למועצה להשכלה גבוהה ולא יישאר חלק ממל"ג יו"ש, מה שצפוי לאפשר לו לפתוח פקולטה לרפואה.

24 חברי כנסת תמכו בהצעה ו-19 התנגדו. כעת תעבור ההצעה לוועדת החינוך, התרבות והספורט לקראת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "הכפילות הנובעת מקיומן של שתי המועצות להשכלה גבוהה, שכל אחת מהן פועלת במרחב נורמטיבי ובגזרה גיאוגרפית משלה, יוצרת קשיים לא מבוטלים הפוגמים ביעילות אסדרת תחום ההשכלה הגבוהה של אזרחי המדינה, והשוללים יכולת להסדיר את התחום באמצעות הוראות הנסמכות על מדיניות אחידה וראייה משותפת.

"מטרת החוק המוצע היא להרחיב את תחום תחולתו של חוק המל"ג לעבר אזור יהודה והשומרון ובכך לאפשר לרשויות הישראליות המוסמכות להסדיר את תחום ההשכלה הגבוהה בכללותו".

 יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, בירכה על אישור החוק בקריאה ראשונה, ואמרה כי "זהו צעד נוסף של ריבונות. החוק כיום לא רואה באוניברסיטת אריאל מוסד אקדמי ישראלי ולכן לא ניתן להקים שם פקולטה לרפואה שתתקשר עם בית חולים ישראלי לעשייה הקלינית.

"ביטולה של מל"ג יו"ש והכפפתה של האוניברסיטה למועצה להשכלה גבוהה תסיר את החסם ותאפשר להקים פקולטה לרפואה שתענה על הצרכים של מערכת הבריאות הישראלית. הצעת חוק זו היא צעד נוסף של ריבונות ונורמליזציה, שכן הפיקוח האקדמי על מודות ההשכלה הגבוהה ביהודה ושומרון יהיה תחת חברי המועצה להשכלה גבוהה ושר החינוך – בדומה לכלל המוסדות האקדמיים בישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן