חוזר בו: בנט מוכן לשקול שיריונים לאיחוד הלאומי "נחוש שנרוץ ביחד"

בתקופה האחרונה כשעלתה סוגית 'האיחוד הלאומי' וריצה משותפת עם הבית היהודי נפתלי בנט היה מאוד נחרץ שיוכלו להתמודד רק בפריימריז וכך לרוץ יחד. בראיון ל'בשבע' הוא אומר: "האם זה הדבר המקודש ביותר עלי אדמות? לא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/17 08:37 יג בחשון התשעח

חוזר בו: בנט מוכן לשקול שיריונים לאיחוד הלאומי "נחוש שנרוץ ביחד"
בדרך לפילוג? בנט ואריאל, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בחודשים האחרונים הכל עת שנשאלו נפתלי בנט ואילת שקד על סוגית הריצה המשותפת עם האיחוד הלאומי התשובה הייתה זהה: נשמח לרוץ ביחד אבל הם יצטרכו להתמודד בפריימריז של הבית היהודי. אין סיבה ששולי מועלם או מוטי יוגב ירוצו בין הסניפים ברחבי הארץ ונפתלי בנט ואורי אריאל ייכנסו עם שריון כשההבדלים ביניהם לא קיימים. במסגרת חילופי המהלומות ניהלו האיחוד הלאומי גם קמפיין שקרא לבנט 'לא להיפטר מהסמוטריצ'ים'

https://www.youtube.com/watch?v=VxIZx_wyHOw

בראיון לעמנואל שילה ועפרה לקס בבשבע נראה שנפתלי בנט משנה כיוון. "קיבלתי הכרעה ברורה שאנחנו והאיחוד הלאומי צריכים לרוץ יחד. אם הציונות הדתית תהיה מאוחדת נוכל להנהיג את המדינה. בשתי מערכות הבחירות האחרונות הצלחנו לרוץ יחד ואני משוכנע שזה יקרה גם הפעם".

בנט אומנם התבטא גם בראיון זה כי " נראה לי הוגן שכולם יתמודדו בפריימריז. אני לא רואה סיבה הגיונית שאחד יתרוצץ והשני לא", אבל מוסיף רמיזה לגבי כוונותיו: "האם זה הדבר המקודש ביותר עלי אדמות? לא".

וכך במחי אמירה אחת מחק בנט את כל ההודעות והתגובות וההתבטאויות בראיונות קודמים שבהם היה נדמה שזהו המכשול העיקרי לריצה משותפת. "לא אנהל פה את המשא ומתן", הוא אומר, אבל התוצאה ברורה לי. אני נחוש שנרוץ ביחד. יש מחלוקת. האם היא בלתי פתירה? לא. אפשר לגשר על זה".