חודשו עבודות הקמת היישוב היהודי חירן

מספר חודשים לאחר האירועים האלימים בכפר אום אל חיראן, הורה השר גלנט לחדש את העבודות על 100 יחידות הדיור הראשונות. "הדרך לטפל בהשתלטות הלא חוקית של בדואים על אדמות הנגב היא באמצעות יצירת רצף של יישובים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/07/17 08:42 ח באב התשעז

חודשו עבודות הקמת היישוב היהודי חירן
ארכיון. עבודות באום אל חיראן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הקמת הישוב היהודי חירן, שחלקו ייבנה על שטח בו שוכן הכפר אום אל חיראן, התחדשה בימים האחרונים. במשרד השיכון מסמנים את המקום כאחד החשובים במניעת הרצף הטריטורילי שבין הפלסטינים בדרום הר חברון לבדואים בנגב.

כחצי שנה לאחר ניסיון הפינוי באום אל חיראן, שבמהלכו נהרגו השוטר רס"מ ארז עמדי הלוי ותושב הכפר יעקוב אבו אלקיעאן, הורה שר הבינוי והשיכון יואב גלנט להמשיך את בניית הישוב היהודי לקראת שיווקם של 100 הדירות הראשונות.

הישוב נבנה בין מיתר לערד, על אחת משלוחות הר חירן ובחלקו הוא יוקם על אדמות שכיום מתגוררות בהן משפחות מהכפר הבדואי. יש לציין כי עד עתה מסרבים תושבי אום אל חיראן לפתרון שמציעה להם המדינה בדמות מעבר לחורה, זאת עקב סכסוכים ישנים וחשש מצידם לנקמת דם.

אירועי האלימות באום אל חיראו

אירועי האלימות באום אל חיראוצילום: פלאש 90. הדס פרוש

 

כזכור, ניסיון הפינוי שאירע לפני כחצי שנה התלקח במהירות לאירוע אלים, לאחר שרס"מ הלוי ז"ל נדרס על ידי אבו אלקיעאן שבתגובה נורה על ידי המשטרה. תחליה הסברה הייתה שמדובר בפיגוע, אך בדיקת מח"ש העלתה כי לא כך פני הדברים.

 

השר גלנט: "הדרך לטפל בהשתלטות הלא חוקית של בדואים על אדמות הנגב היא באמצעות יצירת רצף של יישובים, שיחזירו את השליטה למדינת ישראל וימנעו רצף פלסטיני מהר חברון ועד מרכז הנגב. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית עם שוויון זכויות לכל, אבל לצד זכויות אלו קיימות חובות ובראשן כיבוד החוק"