חדש: דתייה ורוצה להתגייס? השר בנט יעזור לך

בתשובתה לבג"ץ, אישרה המדינה כי מבחני תמיכתה בהכנה לגיוס לצה"ל עבור בנות דתיות אושרו על ידי משרד המשפטים ובקרוב שר החינוך יחתום עליהם באופן סופי

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/02/18 09:48 טז בשבט התשעח

חדש: דתייה ורוצה להתגייס? השר בנט יעזור לך
דתיות בצה"ל, צילום: אור תורה סטון

משרד החינוך יתקצב הכנה לשירות צבאי עבור בנות דתיות, כך עלה מתשובת המדינה אתמול (רביעי) לבג"ץ על עתירה שהוגשה בנושא.

לפי העדכון ששלח נציג המדינה בשם המשיבים, לרבות משרדי החינוך והביטחון וכן צה"ל, נכתב כי מבחני תמיכת משרד החינוך "בפעילות לא פורמלית למתן מידע הכוונה וליווי לתלמידות החינוך הדתי בנוגע לאפשרות השירות הסדיר בצה"ל...אושרה על ידי הגורמים הרלוונטים במשרד המשפטים".

לצד זה ביקשה המדינה ארכה של 14 יום "לתיקון מסוים" לפני שהשר נפתלי בנט יחתום ויאשר סופית את המהלך.

בנט

השר בנטצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

יש לציין כי לאורך השנים עמדת החינוך הממלכתי דתי הייתה להכווין בנות דתיות לשירות לאומי מתוך התבססות על פסיקת הרבנות הראשית המסורתית שאסרה על גיוסן לצה"ל. בעתירה שהוגשה לפני כשנה בנושא ניסו העותרים, עורכי הדין אמנון לורך, גיא פורר ודבי שליט ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות' לשנות את התקנה הקיימת לפיה משרד החינוך מתקצב רק הכנות לגיוס עבור בנים.

בחודש אוקטובר האחרון קבעו שופטי בג"ץ כי על משרד החינוך לעדכן את תקנותיו כך שתינתן תמיכה כספית גם לבנות דתיות שמעוניינות להתכונן לגיוס במסגרת פעילות קדם צבאית.

לפני מספר שבועות תקפו בארגון 'חותם' את השר בנט, על כוונת משרדו להתעלם מעמדת החמ"ד ולתקצב פעילויות הכנה לגיוס עבר בנות. בכך הם אמרו פועל משרד החינוך גםבניגוד לעמדת הרבנות הראשית והחמ"ד, בכל הנוגע לעידוד גיוס בנות דתיות לצה"ל.

לדבריהם, "משרד החינוך נכנע ללחצים המופעלים עליו. אנו קוראים למשרד החינוך  לכבד את מדיניות החמ"ד, ולא לכפות על האולפנות ומוסדות החינוך הדתי  תכנים ומסרים שבאים לשנות את אותם ערכים עליהם מתחנכות הבנות לאורך שנים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן