חגית משה הצביעה נגד אירועי חנוכה משותפים לדתיים וחילונים: "אתמוך בישיבת המועצה"

סגנית ראש עיריית ירושלים הצטרפה לחברים החרדים בועדת הכספים העירונית ומנעה את תקצוב האירועים שיזמו סיעת התעוררות ובית מדרש 'אלול'. ברקוביץ': "מצער לראות כי הקואליציה היא חסרת אחריות". חגית משה: "לאחר הפקת לקחים מאירועים עברו, ביקשתי לברר את הנושא לאשורו לפני שאתמוך בו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/11/17 16:04 ג בכסלו התשעח

חגית משה הצביעה נגד אירועי חנוכה משותפים לדתיים וחילונים: "אתמוך בישיבת המועצה"
חגית משה סגנית ראש העיר, צילום: שרון עזרן

בדיון שנערך אמש (שני) בועדת הכספים של עיריית ירושלים הצביעה סגנית ראש העיר חגית משה עם הנציגים החרדים ומנעה תקצוב אירועי הדלקת נרות חנוכה שכונתיים שיזמה סיעת התעוררת.

ארוע הדלקת הנרות היה צפוי להתקיים בשיתוף פורום ר'שות הרבים' ועמותת 'אלול' שפועלות לקירוב ושיפור היחסים בין המגזר הדתי לחילוני.

שבעת חברי הקואליציה החרדים התנגדו ליוזמה ולעומתם היו שבעה חברים אחרים שתמכו בה. סגנית ראש העיר ויו"ר הועדה, חגית משה, החליטה לתמוך בדעת החברים החרדים ובכך טרפדה את תקצוב האירועים.

יו"ר תנועת התעוררות ומי שהכריז על מועמדותו לראשות העיר, עופר ברקוביץ,  אמר: "חגית משה כיו"ר ועדת הכספים הפילה היום פרויקט חשוב של הדלקת נרות ברחבי השכונות, פרויקט שאמור לחבר בין קהילות, חילונים, דתיים וחרדים. מצער לראות כי הקואליציה היא חסרת אחריות בעוד האופוזיציה מוודאה שירושלים מתקדמת ומנסה לאשר את הפרויקט".

דרישה למשאל תושבים, עופר ברקוביץ

"חוסר אחריות של הקואליציה", עופר ברקוביץצילום: שרון גבאי

מנהלת בית מדרש אלול וחברת הקהילה הציונית דתית, עו"ד שלומית רביצקי טור פז הוסיפה: "אלול ורשות הרבים הם גופים שעסוקים בהפצת יהדות תוך מפגש בין כל מגזרי העיר.  אנחנו מזמינים את חגית משה וגם את הסיעות החרדיות להגיע לארועי חנוכה ולהיות חלק מהפצת היהדות ומהאור של חנוכה ולא מהרחקת הציבור מהם. אנו בטוחים כי ראש העיר וסיעות האופוזיציה האכפתיות והמתונות לא יפקירו את תושבי העיר ויאפשרו לארועי החנוכה להתקיים.

בסביבתה של משה אמרו כי בהתעוררות ידעו מראש שהיא הולכת להפיל את ההצעה בוועדת הכספים ולהעביר את ההכרעה לישיבת מועצת העיר הקרובה. לטענתם, לאור אירועי העבר כמו "מופעי הזימה" בשנה שעברה החליטה סגנית ראש העיר לבחון כל אירוע לגופו לפני שתעניק לו את תמיכתה, "בזמן ההצבעה היא לא הכירה את הפעילות ולכן היא הצביעה נגד, אך כעת כשהיא מכירה את אופי הפעילות היא מתכוונת להצביע בעדה בישיבה הקרובה".

סגנית ראש עיריית ירושלים ויו"ר ועדת הכספים, חגית משה עצמה, הגיבה לטענות ואמרה כי "לאחר הפקת לקחים מאירועים עברו, ביקשתי לברר את הנושא לאשורו לפני שאתמוך בסעיף התקציבי".

לטענתה, "לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי היום מול גורמים שונים לגבי האירוע בחנוכה החלטתי שביום חמישי הקרוב, בישיבת מועצת העיר, אתמוך בפעילות האמורה. אמשיך לתמוך בכל פעילות להעצמת נשות ירושלים".