חבר מרכז הבית היהודי לבנט: "הציטוטים שלך מדירים שינה מעיני"

שוקי דיטמן חבר מכרז הבית היהודי הכין לשר החינוך מכתב עם ציטוטים מכתבות שמעידות שבנט מבקש להתנתק מהציונות הדתית. את המכתב הוא שלח ל1500 רבנים, חברי המרכז וראשי מוסדות ובו ביקש לקבל תשובות או לכנס את המרכז

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/17 13:01 כו בתמוז התשעז

חבר מרכז הבית היהודי לבנט: "הציטוטים שלך מדירים שינה מעיני"
בנט מצביע בפריימריז, צילום: Roy Alima/Flash90

"אנחנו בעד לפתוח את המפלגה ולהרחיב את שורותיה, אך אין בכוונתנו לאבד את הבית היהודי כמפלגה ציונית דתית". המתיחות בין הבית היהודי לחברי הכנסת מטעם 'האיחוד הלאומי' ממשיך לעורר גלים. במכתב שנשלח היום לרבנים בציונות הדתית, ראשי מוסדות וחברי המרכז של הבית היהודי וממוען ליו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט מבקש שוקי דיטמן, חבר מרכז המפלגה, הבהרות ודיון בסוגיה.  

"ציטוטים שלך, כתבות שנשענות על ראיונות איתך כמו הכתבה במגזין ליברל, מדירות שינה מעינינו באשר לעתיד המפלגה" כותב דיטמן ומוסיף במכתב: "על כל אלה מצטרפת ההתנהלות מול מפלגת האיחוד הלאומי והרצון לשנות מקצה לקצה את מספר הנציגים הדתיים בקדמת הרשימה, לא ברור כיצד אתה מתכוון לעשות זאת".

כדי להדגים לחברי המפלגה אילו ציטוטים בדיוק מדירים שינה מעיניו הוא צרף דוגמאות: 

לא רוצים לאבד את הציונות הדתית

לא רוצים לאבד את הציונות הדתיתצילום: מתוך המכתב

דיטמן מלין גם על כך שהמפלגה באופן בולט לא עוסקת בנושאי דת ומדינה וכותב: "שאיפות אלו מצטרפות לכך שבצורה עקבית מפלגת הבית היהודי בוחרת שלא לעסוק בסוגיות דת ומדינה או סוגיות מגזריות כמו החינוך הדתי, מינויים של רבני ערים ורבנים ראשיים ועוד. התפטרותו של הרב רוזן מנשיאות המפלגה בעקבות חוסר העיסוק בחוק הגיור מעידה אף היא על התעלמות הבית היהודי מסוגיות מרכזיות בנושאי דת ומדינה.

"נודה לך באם תבהיר את עמדותיךבאופן פומבי שאינו משתמע לשני פנים", מסכם דיטמן ומוסיף, "במידה ולא אבקש לכנס את מרכז המפלגה לדיון בעניין".