הוא חוזר: חוק ליצמן עבר בכנסת

למרות ניסיונות האופוזיציה לנצל את היעדרות חברי הבית היהודי מהמליאה, עקב השתתפותם בהלוויית הרב שבח, החוק שישיב את ליצמן למשרד הבריאות כסגן שר עבר ברוב של 2 קולות בלבד. הממשלה אישרה את המינוי במשאל טלפוני

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/01/18 15:10 כג בטבת התשעח

הוא חוזר: חוק ליצמן עבר בכנסת
מנסים לנצל את הלוויית הרב שבח?, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

"חוק ליצמן" עבר היום (רביעי) במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית, לאחר שבאופוזיציה ניסו לטרפדו בתרגיל אי קיזוז נוסף. הממשלה אישרה את המינוי במשאל טלפוני בין השרים.

62 חברי כנסת הצביעו בעד החוק לעומת 38 שהתנגדו. עם זאת, מתנגדי החוק ניסו לנצל את העובדה שחלק מחברי הקואליציה השתתפו בהלוויית הרב שבח כדי להפיל את החוק.

לאחר סערת אי הקיזוזים עם ח"כ יהודה גליק ביום הלוויית רעייתו, משכו באופוזיציה את כל ההסתייגויות על החוק ליצמן" במטרה לקיים את ההצבעה עליו בעוד חברי הבית היהודי, השרים בנט ואריאל וח"כ סמוטריץ' מלווים את הרב שבח בדרכו האחרונה.

יממש את האיום? השר ליצמן

יחזור למשרד הבריאות. השר ליצמןצילום: פלאש 90

יש לציין כי "חוק ליצמן", שנועד להשיב את ח"כ יעקב ליצמן למשרד הבריאות בתפקיד סגן שר, הוא שינוי בחוק יסוד מה שמצריך רוב של 61 חברי כנסת.

חברי האופוזיציה החליטו לדלג על שלב הגשת ההסתייגויות על החוק במליאה כדי לקצר את הזמן ולהגיע לשלב ההצבעה ובכך להביא למצב שלחוק אין רוב מספיק. גורמים פוליטיים מסרו ל'כיפה' כי משיכת ההסתייגויות נעשו על רקע הידיעה כי שלושת חברי הבית היהודי מקוזזים על כל ההצבעות למעט ההצבעה על "חוק ליצמן". אתמול אושרה הצעת החוק בקריאה טרומית והיום היא עברה את אישורה של ועדת החוקה בראשותו של ח"כ ניסן סלומינסקי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן