חבריו של רון ארד למען אברה מנגיסטו

חבריו של הנווט השבוי הנעדר לקורס הטיס התאגדו בניסיון למצוא פיתרון שיביא לשחרורו של האזרח הישראלי. "אברה אינו הבעיה של משפחת מנגיסטו אלא של החברה הישראלית כולה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/10/17 09:21 י בחשון התשעח

חבריו של רון ארד למען אברה מנגיסטו
חבריו של ארד מנסים לשחררו. מנגיסטו, צילום: צילום מסך מיוטיוב

חבריו לקורס טיס של הנווט הנעדר רון ארד וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין התגייסו בימים האחרונים למאבק למען שחרורו של אברה מנגיסאו הנמצא בשבי חמאס כבר למעלה משלוש שנים.

"המקרה של אברה מנגיסטו הוא מקרה הומניטרי", אמר ל'ידיעות אחרונות רונן מירב, חברו של ארד , "וזו האחריות שלנו להתגייס למענו ולעזור במה שאפשר".

לדבריו, "זו הסיבה שהחלטנו לפעול. מדובר במקרה הומניטרי של אדם חסר ישע. אברה אינו הבעיה של משפחת מנגיסטו אלא של החברה הישראלית כולה". קבוצת אנשי הצבא לשעבר מנסה לגבש מתווה שבמסגרתו ישוחרר מנגיסטו משבי ולפי שעה לא ברור האם היא אמורה לכלול שחרור מחבלים והאם היוזמה תזכה לשיתוף פעולה או אוזן קשבת מצד הגורמים הרשמיים שמטפלים בנושא.

חבריו ינסו לעזור למנגיסטו. רון ארד

חבריו ינסו לעזור למנגיסטו. רון ארדצילום: פלאש 90

מנגיסטו (28) מאשקלון חצה את הגבול ועבר לרצועת עזה בחודש ספטמבר 2014 ומאז הוא מוחזק בחיים בידי חמאס. בשבוע שעבר אמרו בני משפחתו ל'כיפה', על רקע עצרת תפילה שמתוכננת לחיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד בלבד, כי "ליבה של משפחת מנגיסטו עם משפחות החיילים אורון שאול והדר גולדין. המשפחה מתפללת להשבתם לחיק משפחותיהם במהרה ומחבקת באהבה ובהבנה עמוקה את המשפחות".

לצד זה היא הוסיפה כי "במקביל המשפחה מצפה כי מדינת ישראל תעשה ככל יכולתה לפתור את הטרגדיה ההומניטרית של בנה, אברה, ותשיב אותו לביתו. אברה הוא אזרח המדינה, הסובל מבעיות נפשיות קשות וזקוק לכל סיוע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן