חברות בבית היהודי: "מעל לכל ספק סלומינסקי נהג באופן שאינו ראוי במפלגה דתית"

מנהלות פורום נשות המפלגה טענו כי בסגירת התיק נגד חבר הכנסת יש להפריד בין המישור המשפטי, "ההחלטה בלתי נמנעת לאור היעדר התלונות", לזה הערכי, "לא ראוי שבמפלגה דתית יכהן מי שמצהיר על התנהלות שניתן לפרש כמעשים מיניים פסולים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/17 09:34 יז בכסלו התשעח

חברות בבית היהודי: "מעל לכל ספק סלומינסקי נהג באופן שאינו ראוי במפלגה דתית"
ח"כ סלומינסקי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר שמלבד ח"כ ניסן סלומינסקי, שרי וחברי הכנסת של הבית היהודי לא השמיעו את קולם בסגירת התיק נגדו מחוסר ראיות, נשות המפלגה הגיבו היום (שלישי) לראשונה.

חברות צוות ההיגוי של פורום הנשים של הבית היהודי, שכולל בין היתר את הרבנית תרצה קלמן והרבנית ד"ר לאה ויזל, התייחסו להודעת היועמ"ש אביחי מנדלבליט ואמרו כי הן דבקות בעמדתן "מראשית הפרשה, הקוראת להפריד בין ההליך המשפטי לבין מקומו הציבורי של ח"כ ניסן סלומיאנסקי".

 לדבריהן, "מבחינה משפטית, הזכות היסודית לחפות חשובה מאין כמותה לקיומה של מערכת משפט הוגנת. ההחלטה המשפטית לא לדון במעשיו של ח"כ סלומיאנסקי היא על כן בלתי נמנעת לאור היעדר התלונות".

 לצד זה הן ציינו כי "דבריו של ח"כ סלומיאנסקי עצמו מבהירים מעל לכל ספק שנהג באופן שאינו ראוי במפלגה דתית. במנותק משאלת פליליות המעשים, אין זה מן הראוי שבמפלגה דתית יכהן מי שמצהיר על התנהלות שניתן לפרש כמעשים מיניים פסולים. בשנה שעברה קראנו להתפטרותו של ח"כ סלומיאנסקי על סמך דבריו שלו, והודעת היועץ המשפטי רק מקנה לעמדתנו נופך רשמי. יחד עם זאת, ח"כ סלומיאנסקי כבר הצהיר על כוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים בסופה של הקדנציה".

חגית מוריה גיבור

חושפת התלונותחגית מוריה גיבורצילום: מתוך הסרטון

כזכור בתחילת השבוע החליט היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נגד חבר הכנסת הותיק בטענה לחוסר ראיות שיעידו כי אכן הטריד מינית נשים. ח"כ סלומינסקי הגיב להחלטה ואמר כי הוא "מברך על החלטת היועמ״ש ומכבד את תהליך הבדיקה שנעשה על ידי גורמי האכיפה".

חושפת התלונות נגדו, חגית מוריה- גיבור, אמרה ל'כיפה' בעקבות סגירת התיק: "לצערי הנשים הדתיות שנפגעו מחבר הכנסת סירבו להגיש תלונה. המחיר האישי, המשפחתי והקהילתי שהן הרגישו שידרשו לשלם היה כבד מדי. יש לתהות האם תגובה קצת פחות מתנערת ויותר תומכת מראשי המפלגה וראשי הקהילה הדתית, בה יש לסלומיאנסקי כח רב, הייתה תורמת לתחושת הביטחון של הנפגעות ואולי עוזרת להן להחליט אחרת בנוגע לתלונה".