זנדברג לגלאון: מרצ בראשותך טהרנית ומתחננת על חייה

חברת הכנסת הצעירה וראש המפלגה הנוכחית התעמתו ביניהן בטוויטר, על רקע הצהרתה של זנדברג כי היא לא פוסלת ישיבה בממשלה עם ליברמן, "אם כבר מורידים את האידיאולוגיה באסלה, אז לפחות להשתמש בידית הגדולה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/02/18 09:20 יט בשבט התשעח

זנדברג לגלאון: מרצ בראשותך טהרנית ומתחננת על חייה
עימות ראשון. זנדברג, גילאון וגלאון, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בעוד כחודש יבחרו מתפקדי מרצ את ראש מפלגתם, אך הסכינים כבר נשלפו כשאמש (מוצאי שבת) נרשם קרב ציוצים בין י"ר המפלגה זהבה גלאון למתמודדת על מקומה ח"כ תמר זנדברג.

ראשית העימות בציוץ של חדשות עשר שבו צוטטה זנדברג כאומרת שאם תיבחר היא תשב גם בממשלת שמאל-מרכז ואף לא פסלה את שר הביטחון אביגדור ליברמן.

גלאון לא אהבה את הדברים וכתבה כי "מדובר באמריה מחפירה. עם האיש הזה, מושחת וגזען, לא אשב". חברתה למפלגה ענתה וכתבה כי היא "מכבדת את חברתי זהבה גלאון, אולם הברירה בבחירות הקרובות היא אחת: מרצ טהרנית שמתחננת על חייה, או מרצ בראשותי שתחזור להיות גורם משמעותי ומכתיב סדר יום בממשלת שמאל-מרכז".

גלאון תוקפת את זנדברג

גלאון תוקפת את זנדברגצילום: צילום מסך מטוויטר

יו"ר המפלגה הנוכחית לא נשארה חייבת ושיגרה ציוץ נוסף שבו כתבה, "למה לעצור בליברמן? אני מציעה להדגים עוד טיפת פרגמטיזם ולהודיע שמרצ בראשותך תוכל להיות להיות גורם משמעותי ומכתיב סדר יום גם בממשלת נתניהו-ליברמן-בנט. אם כבר מורידים את האידיאולוגיה באסלה, אז לפחות להשתמש בידית הגדולה".

זנדברג ניסתה להרגיע את הרוחות, אך מתחה ביקורת על סגנונה של גלאון, "חבל להידרדר לשפת ביוב זהבה. הויכוח בינינו ענייני. בין מרצ שמוותרת מראש על השתתפות בממשלה ובין מרצ שמייצרת הזדמנות לתרגם את האידיאולוגיה שלנו למדיניות. מול ממשלת ימין נדע לשרת מהאופוזיציה. אם תיבחר ממשלה אחרת, אין סיבה שנודיע מראש שלא נשתתף בה. חברי מרצ יבחרו בין הגישות". 

לאחר שהעמות הוירטואלי זכה לשלל כינויים ברשת הגיבה ח"כ זנדברג לדברים ווצייצה כי "בשולי הדיון בין זהבה גלאון וביני: לכל המכנים אותו 'קרב תרנגולות', 'היאבקות בבוץ' וכו. תנוחו. שתי נשים מתדיינות על נושא פוליטי. מרגש אתכם, מבינה, אבל תתרגלו".