זמביש: "אם נהיה נורמליים לגמרי, לא נתקדם"

מזכ"ל תנועת ההתיישבות 'אמנה' זאב (זמביש) חבר, נאם בכנס מזכירים והנהגות היישובים של התנועה: "האמירה של אבי גבאי מוכיחה שיש פה הבנה של ההתבססות של ההתיישבות בליבו של עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/17 11:11 כה בחשון התשעח

זמביש: "אם נהיה נורמליים לגמרי, לא נתקדם"
זאב חבר (זמביש) בכנס אמנה , צילום: מועצת יש"ע/מירי צחי

זאב (זמביש), מזכ"ל תנועת ההתיישבות 'אמנה', נאם בכנס מזכירים והנהגות היישובים של התנועה, בנושא 'מיישבים מיליון ביהודה ושומרון': "בתחילת הדרך כשחשבנו על תכנית אמרנו שכשנגיע ל-50,000 תושבים ביהודה ושומרון אז סיימנו. ולאט לאט התקדמנו".

זמביש התייחס גם להתבטאויות לאחרונה של אבי גבאי, ראש תנועת המחנה הציוני, על כך שלא ראלי לפנות ישובים: "אם אני לוקח את האמירה של אבי גבאי שבתכניות השלום שלו התושבים ביהודה ושומרון כולם נשארים על מכונם - וזה אומר ראש מחנה השמאל והוא אומר דבר כזה והוא לא סתמי. יש כאלה שאומרים שזה לצורכי בחירות אבל יש פה הבנה של ההתבססות של ההתיישבות בליבו של עם ישראל ומי שרוצה בהנהגה צריך לומר דבר כזה ואני מאמין כי בכוונתו זה אכן אמיתי".

זמביש רואה את המתיישבים כשליחי העם: "אנחנו צריכים בכל פעולותינו, שהם בדרך כלל חלוצות לפני המחנה, להקפיד להישאר שני צעדים לפנים ולזכור מי שלח אותנו. ביום שנפסיק להקשיב לרחשי העם לא נוכל למלא את המשימה שלנו. יצאנו למשימה הזאת מתוך השליחות של העם וזה מחייב אותנו להרבה דברים, גם אם במגבלות מסוימות".

נושא הכנס היה כאמור 'מיישבים מליון ביהודה ובשומרון', וזמביש התייחס לכך בהרחבה: "התרחבות ההתיישבות נשארת המשימה הגדולה והשלמה. אנחנו שומעים לא מעט בשנים האחרונות, יחד עם נושא התשתיות שהוא חשוב ביותר, אנחנו באופן טבעי רואים רצון קצת להיות יותר נורמלים. וזה גם טוב אבל אם נהיה נורמלים לגמרי לא נתקדם. זה חשוב - אבל במידה. אסור לנוח על זרי הדפנה, ואני שומע דיבורים על כך שעשינו הרבה וצריך לעסוק בחיזוק הישובים הפנימיים. וזה נכון, צריך לדאוג לאיכות החיים אבל לא לזנוח לרגע קט את פיתוח ההתיישבות. למרות שאנחנו 440 אלף תושבים והגענו להישגים יפים מאוד עדיין המשימה רחוקה מלהתמלא. לא לחינם הצבנו השנה את יעד המיליון ואנחנו מאמינים שזה אפשרי בין עשור ל-15 שנה אבל זה תלוי בעבודה שנעשה".

יו"ר מועצת יש"ע החדש. חננאל דורני

יו"ר מועצת יש"ע החדש. חננאל דורני צילום: מירי צחי

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני אמר בכנס: "לא מזמן שאלתי את אחד האבות המייסדים של ההתיישבות האם הוא חשב שככה זה יהיה, שנגיע לכמעט חצי מליון איש, הוא ענה שמעולם לא חשב על כך גם בחלומותיו. אך כשמאמינים בזה וחותרים לזה - זה קורה. אני אומר שצריך עוד דונם וגם עוד חיבור לכלל ישראל, רק כך נוכל להתרחב. המסר שלי היום הוא שלמרות שנושא הבנייה והתכנון ביהודה, שומרון ובקעת הירדן הוא לא פשוט ויש חסמים רבים אי אפשר לשבת במשרד ולהגיד ששום דבר לא מתקדם ואין מה לעשות. ההיפך הוא הנכון. צריך להכין תכניות מגירה לקראת הסרת חסמי בניה. לתפיסת עולמי צריך להתחיל לבנות לגובה, ובישובים שיש בהם וועדת קליטה צריך לבחון את זה שוב".