זוכת פרס ישראל: מרים פרץ

שר החינוך הודיע כי פרץ, ששכלה שניים מבניה בעת שירותם הצבאי, קיבלה את ההודעה מנפתלי בנט בעצמו שהגיע לברך אותה

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/03/18 22:33 כח באדר התשעח

זוכת פרס ישראל: מרים פרץ
זוכת פרס ישראל החדשה. מרים פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מרים פרץ היא הזוכה בפרס ישראל למפעל חיים, כך הכריז הערב (חמישי) שר החינוך נפתלי בנט שהגיע לביתה כדי לבשר לה זאת באופן אישי.

 ועדת הפרס התכנסה בראשותה של  השופטת בדימוס שרה פריש - יו"ר הוועדה, כשלצדה החברים – הגב' איריס ראור-ברץ, מר דוד בארי, מר אבי בלשניקוב והאלוף במילואים רון טל.

https://www.facebook.com/NaftaliBennett/videos/1735391353149192/

בנימוקיה ציינה הועדה כי "פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשע"ח מוענק לגב' מרים פרץ, אשת חינוך ישראלית אשר שכלה שניים מבניה, מטובי הלוחמים אשר נפלו בקרבות ישראל".

לדבריהם, "מאז מקדישה מרים פרץ את חייה לחינוך ולהנחלת המורשת היהודית והציונית כשהיא עורכת מסעות של הרצאות בפני בני נוער וחיילי צהל ואף יוצאת לקהילות ברחבי העולם וכל זאת על מנת להאיר את דרכינו ולחזק את ידינו. מעבר לכך, מסייעת מרים למשפחות שכולות ופצועי צה"ל. 

"מרים היא סמל למסגרת הרוח היהודית והישראלית ומהווה סמל ומופת לנתינה ולעזרה לזולת, לחברה ולקהילה. על כל אלה מצאה הועדה לנכון להעניק למרים פרץ את פרס ישראל בתחום החברה והקהילה".

פרץ שקלה בשנת 1998 את בנה הבכור אוריאל שנהרג לאחר התקלות עם מחבלים בלבנון. 12 שנה מאוחר יותר איבדה בן נוסף, אלירז, שנהרג על גבול רצועת עזה