נחשף המאבטח הישראלי שהרג את שני הירדנים בשגרירות

פרסום הפרטים נעשה על רקע חשיפת עיתון ירדני כי איש הביטחון הישראלי, שהיה מעורב בתקרית בה נדקר ובסיומה שני אזרחים ירדנים נהרגו, הוא זיו מויאל בן ה-28. הדלפת הפרטים נעשתה ככל הנראה לאור הזעם בירדן על התמונות בהם חיבק נתניהו את המאבטח

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/07/17 09:37 ח באב התשעז

נחשף המאבטח הישראלי שהרג את שני הירדנים בשגרירות
הפרטים שפרסמו בירדן, צילום: צילום מסך מטוויטר

זיו מויאל (28), הוא המאבטח הישראלי שהיה מעורב לפני כשבוע בניסיון הפיגוע בירדן. כך הותר אמש (ראשון) לפרסום לאחר שעיתון ירדני חשף את תמונות ופרטיו.

פרסום פרטיו של מויאל, בעיתון הירדני "אל-רד", הביך את הצד הישראלי שהיה מעוניין בשמירת חסיונו של איש האבטחה. לפי ההערכות הרקע לפרסום הוא הזעם הירדני מכך שראש הממשלה חיבק בחום את מויאל, בעוד בעמאן דרשו לחוקרו ולהעמידו לדין.

כזכור ביום ראשון שעבר צעיר ירדני בשם מוחמד אל-ג'וואודה, שהוביל ריהוט לאחת מדירות שנשכרו על ידי השגרירות הישראלית, החל לדקור את המאבטח מאחור. מויאל התעשת במהירות, שלף את אקדחו וירה לעבר המחבל. בעל הדירה שנכח גם הוא בדירה, ניסה להדוף את הדוקר אך לרוע מזלו הוא נפגע מרסיס ונהרג גם כן.

התמונה שהרגיזה את הירדנים

התמונה שהרגיזה את הירדנים                                                            צילום: חיים צח, לע"מ

 בירדן לא מוכנים שאנשי השגרירות יחזרו לעמאן, עד שתמוצה החקירה עם מויאל. בישראל החליטו להעביר את מלאכת החקירה לידי השב"כ מתוך כוונה להראות רצינות שעשויה לפוגג את המתח בין שתי המדינות.

יש לציין כי ממצאיה הראשונים של התחקיר מלמדים כי פעילותו של איש הביטחון הישראלי נעשתה מתוך הגנה עצמית ונכון לעכשיו לא נמצא כל דופי שהתנהלותו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן