זהבה גלאון על סמוטריץ': "מה עבר לכם בראש להזמין תומך אפרטהייד וטיהור אתני?"

ועידה ל"שלום": ח"כ גפני הודיע שהוא שמאל אבל הצטרף לימין בגלל שהשמאל עם הרפורמים, בוגי יעלון הכתיר את עצמו כממשיכו של בגין וזהבה גלאון השוותה את ח"כ סמוטריץ' לרב כהנא הי"ד

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/17 18:44 יח בסיון התשעז

זהבה גלאון על סמוטריץ': "מה עבר לכם בראש להזמין תומך אפרטהייד וטיהור אתני?"
זהבה גלאון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועידת הארץ "לשלום" מביאה את נבחרי הציבור מכלל המפלגות כדי להביע את עמדתם בנושאים מדיניים ועוד. מלבד קריאות הבוז ו'נאצי' לבנט נשמעו לא מעט אמירות ביחס לפתרון המדיני. רא"ל במיל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון הכתיר את עצמו כממשיכו של מנחם בגין ז"ל ואמר: "החלוקה בפוליטיקה הישראלית בין ימין ושמאל היא פשטנית. מה שאני אומר - מנחם בגין היה אומר גם כן", אמר יעלון, "הבן שלו הוא היחידי שעוד מייצג את הקו הזה בממשלה. כולל במלחמות שלו. הוא הצביע נגד חוק ההסדרה, שהוא לא חוקתי וברור לכולם שהוא לא חקותי. אומרים בציניות - תצביע, זה טוב לנו, בג"ץ בין כה וכה יפסול את זה".

עוד הוסיף יעלון ואמר: "אני בדברים האלה עקבי לכל אורך שירותי, גם במדים, וגם כשר בממשלת ישראל. אני מקדש חיי אדם יותר מאדמה. אבל עברתי תהליך, שבו התוודעתי למציאות של אוסלו". 

ח"כ גפני סיפר גם הוא כי דעותיו יותר בשמאל והסביר כי רק בגלל הקרבה בין השמאל לרפורמים נכנס לממשלת ימין: "תמיד שואלים אותי בהרצאות מהסוג הזה - אתה מבחינה מדינית נוטה יותר לשמאל, למה אתה לא הולך איתם? זה כי אתם יושבים עם הרפורמים", אמר גפני.

בשיחה עם עורך "הארץ" אלוף בן גפני אמר יו"ר וועדת הכספים, "אני יושב עם כולם בכנסת, אבל עם הרפורמים לא יושב. הרפורמים אצלי זו הבעיה הקשה ביותר. זו הפגיעה הקשה ביותר בעם היהודי. אני לא אוהב את החקיקה שהממשלה הזו מביאה בכל מיני נושאים ימניים. ממש לא אוהב. אם הייתי יכול הייתי מצביע נגד. אבל אין לי בן ברית. אין לי בשמאל מי שיגיד - מה שאצלך בציפור הנפש אנחנו איתך באש ובמים".

ושיא חדש בפלורליזם שברה יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון שמחתה נמרצות על מתן הבמה לח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי ואמרה: "מה עבר לכם בראש להזמין תומך אפרטהייד וטיהור אתני?", שאלה גלאון, "את כהנא הייתם מזמינים להופיע בוועידה? למה, כי זה מביא טראפיק ורייטינג? מי שהיה סמן קיצוני אתמול הופך למרכז של מחר, סמוטריץ' הוא קו אדום זועק. אסור לתת לגיטימציה לאנשים כאלה, שתומכים בטיהור אתני. זו אינה טהרנות: אנחנו לא נותנים לגיטמציה לגזענים. אף פעם. צריך לעמוד על העקרונות שלנו".