ועדת הכספים אישרה: מתווה חדש לתקצוב המועצות הדתיות

על פי המתווה, אחוז ההשתתפות של הרשויות המקומיות בתקציב יופחת בהדרגה, ושיעור ההשתתפות של הממשלה יעלה. החל משנת 2025 תתקצב המדינה 70% משירותי הדת. הצעת החוק תעלה לקריאה ראשונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/18 13:29 ח בסיון התשעח

ועדת הכספים אישרה: מתווה חדש לתקצוב המועצות הדתיות
המועצה הדתית חולון, צילום: יעקב כהן/פלאש 90

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה היום (ג')  לקריאה ראשונה תיקון לחוק שירותי הדת היהודיים, במסגרתו נקבע מתווה חדש לתקצוב המועצות הדתיות ולשינוי שיעורי השתתפות הממשלה והרשויות המקומיות.

במסגרת המתווה החדש, שיכנס לתוקף באופן מדורג, החל משנת 2025 תתקצב המדינה 70% משירותי הדת ברשויות המקומיות, במקום 40% שקובע החוק כיום. בכך יופחת הנטל על הרשויות המקומיות המממנות את היתרה. 

החל משנת 2020 עד 2025 אחוז ההשתתפות של הרשויות המקומיות יופחת מדי שנה ב-5% לעומת השנה הקודמת, ובהתאמה שיעור ההשתתפות של הממשלה יעלה ב-5%. כך, בשנת 2025 אחוז ההשתתפות של הרשויות המקומיות יעמוד על כ-30%, לעומת 70% השתתפות מצד הממשלה בתקציב המועצות הדתיות. על שנות התקציב 2018-2019 לא ניתן להחיל את התיקון לחוק משום שהתקציב כבר נקבע.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, שהגיש את הצעת החוק יחד עם ח"כ אורי מקלב וח"כ יעקב אשר, אמר: "אני מודה לוועדת שרים לחקיקה שאישרו את החוק. המדינה צריכה לתת יותר כסף. זה חוק שמביא את המועצות הדתיות למצב מודרני יותר. מציאות בה השלטון המקומי לא צריך לתת יותר כסף מאשר בשירותים אחרים. 

"נעמוד על כך שתקציב המועצות לא יפגע. אני חושב שזה חוק טוב. ב-30 שנותיי בכנסת הבאתי הרבה חוקים בנושא הזה ולא הצלחתי להעביר אותם. אני מקווה להעביר את החוק הזה ולצדו לא אאפשר פגיעה בסכום הכולל של שירותי הדת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן