התרסקות המסוק והשמועות השקריות

סמוך לדיווחים על התאונה הקשה של מסוק האפאצ'י, נפוצו שמועות רבות על כך שבין ההורגים בתאונה היו גם אישים בכירים כמו הרמטכ"ל וסגן שר הביטחון. דובר צה"ל מיהר להגיב וכתב כי הן "לא נכונות ולא מבוססות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/08/17 10:57 טז באב התשעז

התרסקות המסוק והשמועות השקריות
השמועות על מות הרמטכ"ל, צילום: צילום מסך

אמש (שני) בשעה 21:00 התרסק מסוק האפאצ'י שגבה את חייו של רס"ן במיל' דודי זהר. לצד הדיווחים הראשוניים על התאונה הקשה, נפוצו ברשתות החברתיות שמועות, שהתבררו כלא נכונות, על כך שבין ההרוגים היו אישים בכירים כדוגמת הרמטכ"ל גדי איזנקוט וסגן שר הביטחון הב אלי בן דהן.

"לא לפרסום!", זעקה אחת ההודעות שהופצה, "הרמטכ״ל רב אלוף גדי איזנקוט, הוא ככל הנראה ההרוג בהתפוצצות המסוק הערב". בהמשך ההודעה נכתבו קורות חייו של איזנקוט במעין הספד לחייו.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נואם בפני קצינים

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נואם בפני קציניםצילום: פלאש 90. דובר צה"ל

בהודעה נוספת נכתב כי אחד ההרוגים הוא סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, "מסוק אפאצ'י מכנף 25. שני הטייסים פצועים קשה וייתכן שאחד מהם כבר נהרג. אחד מהם אישיות בכירה מאוד. מדובר כנראה בסגן שר הביטחון אלי בן דהן".

יש לציין כי השמוע על סגן השר הביטחון הגיעה ככל הנראה בעקבות ביקורו של בן דהן באחת מטייסות חיל האוויר מוקדם יותר במהלך היום.

בדובר צה"ל לא נשארו אדישים לשמועות ומיהרו לשחרר הודעת הרגעה בה נכתב כי "השמועות אודות אישיות בכירה שנפגעה בתאונה לא נכונות ולא מבוססות".