התנועה למשילות לראש הממשלה: "היועמ"ש מנהל 'מדינה בתוך מדינה'"

בסוף השבוע פרסמנו ב'כיפה' על היועץ המשפטי לממשלה שלמרות חוסר רצונם של השרים ליברמן ושקד להקים יחידת אכיפה לעבירות בנייה במנהל האזרחי, מנסה מנדלבליט באמצעות בג"ץ לכפות עליהם את המהלך. התנועה למשילות מגיבה: "היועמ"ש מנצל את סמכותו לקידום עמדתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/17 12:35 כב בתמוז התשעז

התנועה למשילות לראש הממשלה: "היועמ"ש מנהל 'מדינה בתוך מדינה'"
ליברמן ומנדלבליט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסוף השבוע שעבר (ה') פורסם ב'כיפה' כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט פנה לשופטי בית המשפט העליון בניסיון לכפות הקמת יחידה לאכיפת עבירות בנייה ביו"ש במנהל האזרחי על אף ששר הביטחון ליברמן ושרת המשפטים שקד אינם מעוניינים בהקמת יחידה שכזו. 

במידה ואכן תוקם יחידת אכיפה מיוחדת ליהודה ושומרון, היא תוכל לפתוח בהליכים פליליים וכתבי אישום נגד תושבים רבים המתגוררים ביישובים שעדיין לא עברו הסדרה וכן כנגד ראשי המועצות.  לצורך ההבנה, מלבד ההרס של היישוב עמונה, אם הייתה יחידה כזו לפני שנה, המדינה לא הייתה מסתפקת בהרס הבתים אלא גם מגישה כתבי אישום פליליים נגד התושבים ונגד ראש המועצה שחתם על בניית היישוב.

בתנועה למשילות ודמוקרטיה אומרים היום (א') כי מדובר בחציית גבולות מצד היועץ המשפטי לממשלה ובעקבות כך פנו לראש הממשלה ולשרי הבטחון, האוצר והפנים וכתבו: "נדהמנו לראות כי דוקא מי שאמון על מערכת אכיפת החוק והמשפט המנהלי, מתיר לעצמו לפעול בדרך אגרסיבית כל כך מול שרי הממשלה, תוך ניצול סמכותו כמייצג המדינה בערכאות לשם קידום עמדתו אשר אין השרים מקבלים אותה משיקוליהם הם". עוד כתבה התנועה: "אנו מבקשים מכם להפעיל את סמכותכם ולהורות באופן מיידי ליועץ המשפטי לממשלה להודיע לבג"ץ על בטלות הודעתו".

עוד נכתב במכתב כי "לא יעלה על הדעת שהיועץ המשפטי לממשלה ינהל "מדינה בתוך מדינה: וישתמש במעמדו כמייצג המדינה מול בית המשפט כדי להסתיר את העובדות הרלוונטיות מבית המשפט, וכדי לכפות על הממשלה סדר יום ולוחות זמנים המתאימים לו".


מנהל התנועה למשילות ודמוקרטיה יהודה עמרני אומר כי "התנהלותו של מנדלבליט חמורה ביותר משום שלא מדובר רק בהבעת עמדה ההפוכה מעמדת הממשלה, אלא גם בהסתרת מידע עובדתי מבית המשפט ובניסיון לרתום את המונופול על הייצוג לטובת כפיית תפיסתו הניהולית של היועץ על שרי האוצר והביטחון, תוך דילוג על מנגנוני ההכרעה הממשלתיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן