הרחבת כביש המנהרות יוצאת לדרך

חברת 'מוריה' והמועצה האזורית גוש עציון הודיעו כי בשבוע הבא יחלו העבודות להכפלת כביש 60 בקטע המוביל מגוש עציון לירושלים - כביש המנהרות - לדו מסלולי ודו נתיבי: ראש המועצה נאמן: "בשורה לתושבי גוש עציון והאזור כולו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/07/19 17:11 ה בתמוז התשעט

הרחבת כביש המנהרות יוצאת לדרך
הדמיית הכפלת כביש המנהרות, צילום: חברת 'מוריה'

התכנונים הסתיימו, המכרזים בוצעו וכעת מתחילים לבצע. אחרי שנים של הבטחות ופקקים בלתי נגמרים בציר שבין גוש עציון לירושלים, הלא הוא כביש המנהרות, חברת מוריה מתחילה השבוע את העבודות להכפלת כביש 60.

בשלב הראשון העבודות יחלו במקטע שבין מחלף רוזמרין עד לפתח של המנהרה הדרומית, תוצב גדר בטיחות בצד המערבי של הכביש, וזאת על מנת שהעבודות יבוצעו תוך שמירה על ביטחונם של הנוסעים בכביש.

על פי חברת 'מוריה', אורך הפרויקט מצומת הרוזמרין שבקצה כביש בגין דרום, בשכונת גילה, עד לישוב אלעזר, הוא כ-12 ק"מ. כולל 2 מנהרות נוספות למנהרות הקיימות באורך של 350 מטר ו-900 מטר, וכן גשר חדש מעל נחל גילה בגובה של 60 מטר.

המחסום בכביש המנהרות

המחסום בכביש המנהרותצילום: סבי ברנס, פלאש 90

במהלך העבודות שיבוצעו השבוע יישמר נתיב נסיעה אחד לכל כיוון, בשעות העבודות שיבוצעו במהלך הלילות, בין השעות 21:00-05:00.

משך ביצוע העבודות המתוכנן, עד לסיום הקמת הכביש במלואו, הוא 4 שנים.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן מסר: "הכפלת המנהרות והרחבת כביש 60 הן בשורה לתושבי גוש עציון והאזור כולו. הכביש הוא העורק הראשי של תושבי דרום ירושלים והרחבתו חשובה מעין כמוה. אנו שמחים שמשרד התחבורה וחברת מוריה עומדים בלוחות הזמנים שהגישו, ואנו כבר מצפים בקוצר רוח לראות את העבודות בשטח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן