התחנה הבאה - אריאל: הרכבת הקלה מגיעה לשומרון

הקמת מסילה שתצא ממרכז הארץ ותסתיים באוניברסיטת אריאל אושרה על ידי שר התחבורה. דגן: "בשורה חשובה מאוד להתיישבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/18 14:30 כח באדר התשעח

התחנה הבאה - אריאל: הרכבת הקלה מגיעה לשומרון
השר ישראל כץ על רקע הרכבת הקלה במרכז, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

שר התחבורה ישראל כץ אישר את הקמתה של רכבת קלה שתצא ממרכז הארץ ותסיים את מסלולה באוניברסיטת אריאל, כך פורסם היום (ה') בוואלה.

לדברי כץ, הרכבת, שתעבור בין היתר בראש העין ובפתח תקווה, "תאפשר לצמצם באופן משמעותי את עומסי התנועה באזור ותמנע בזבוז של עשרות מיליוני שעות בשנה. רוב תושבי אריאל עובדים לאורך תוואי הרכבת ואזור התעשייה ברקן, והרכבת תאפשר להם להגיע למקום התעסוקה, למרכזי הקניות או למקומות הבילוי, במהירות ובבטיחות".

על פי הדיווח, עלות המיזם צפויה להיות ארבעה מיליארד שקלים. הנחת הקו צפויה להסתיים בשנת 2025, ובימים אלה מתקיימים שלבי תכנון שבהם נבחנות שלוש חלופות לתוואי הרכבת.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, בירך על ההחלטה לחבר את השומרון לרכבת הקלה, ואמר: "זו בשורה חשובה מאוד להתיישבות ולשומרון. המועצה האזורית שומרון פועלת כבר מזה שבע שנים יד ביד יחד עם משרד התחבורה, כבר בשלבי החשיבה והתכנון, בכדי לקדם את הנושא לטובת התושבים.

"תוואי הרכבת להסתיים בצומת תפוח, ואנחנו מאמינים שאכן כך יקרה. המתווה יעבור באזור תעשייה ברקן ,באזור שער השומרון באריאל ויסתיים בצומת תפוח, ובכך תחבר גם את יישובי גב ההר לכל חלקי הארץ. השומרון יהפוך לא רק גאוגרפית אלא גם מעשית למרכז הארץ".