התחזית הקיצונית של שגריר ארה"ב בישראל

דיוויד פרידמן אמר באירוע סגור כי פינוי ישובים ביהודה ושומרון עלול להוביל "למלחמת אזרחים בישראל" וכי קצינים דתיים עלולים לסרב פקודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/18 09:14 ה באדר התשעח

התחזית הקיצונית של שגריר ארה"ב בישראל
תחזית קודרת למקרה של פינוי התנחלויות. פרידמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ועידת הנשיאים שנערכה בתחילת השבוע בירושלים סיפקה את הנאומים הרגילים. עם זאת בחדשות עשר דווח אמש (שני) כי שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן סיפק ציטוטים הרבה יותר מעניינים  בהרצאה סגורה שנשא בפני כמאה מנהיגים יהודים אמריקנים.

"פינוי מאות אלפי מתנחלים עלול להביא למלחמת אזרחים בישראל", הוא אמר בשיחה והוסיף כי אירוע שכזה עלול להוביל לסירובי פקודה מצד קצינים מהציונות הדתית שמאמינים בזכות העם היהודי על ארץ ישראל.

בהמשך הוא טען כי הסכם שלום הוא לא כל כך חיוני לישראל כפי שרבים מנסים להציג, "הטענה שצריך הסכם שלום כדי לשמור על ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית - היא נדושה...במשך 25 שנים אנשים אמרו שהמצב לא יכול להימשך אבל מה קרה בשנים האלה? ישראל רק צמחה ושגשגה".

על היוזמה האמריקנית לשלום בין ישראל לפלסטינים אמר פרידמן: "אנחנו לא רוצים להעלות יותר מדי את הציפיות בנוגע לסיכוי להשיג הסכם שלום. אנחנו מציאותיים. אנחנו רוצים הסכם שלום – אבל יודעים שהוא לא יחסל את חיזבאללה או את דאעש".

אבו מאזן

ביקורת על ההנהגה הפלסטינית. אבו מאזןצילום: flash 90

השגריר היהודי אמריקני אף מתח ביקורת על הצד הפלסטיני ואמר שהם "לא הראו שהם מסוגלים לבנות מוסדות שיאפשרו לחיות בשלום עם השכנים שלהם. אנחנו חייבים להסתכל על מערכת היחסים בין ישראל לפלסטינים לא כנישואים אלא כגירושין".

שגרירות ארה"ב בישראל התייחסה לפרסום ובהודעה שפרסמה נאמר כי "הדיווח בערוץ 10 התבסס על שלושה משתתפים באירוע, שלא ממש הצליחו לספק את ההקשר הנכון לדבריו של השגריר. פרידמן הבהיר בדבריו כי הנשיא מחויב להסכם שלום כוללני שישרת הן את הישראלים והן את הפלסטינים, וכי ארה"ב פועלת על מנת להשיג מטרה זו. באשר להתנחלויות, השגריר סבור כי גידול בהתנחלויות ללא מעצורים אינו מועיל לשלום".

מראשי ועידת הנשיאים נמסר: "ראינו את הדיווחים על המפגש הלא רשמי שהתקיים עם השגריר דיוויד פרידמן. הציטוטים שיוחסו לו הוצאו מהקשרם, אינם שלמים, ולכן הם בגדר עיוות של דברי השגריר".