השר לשירותי דת מעוניין לקיים בחירות בזק למינוי רבני עיר בניגוד לדעת הרבנות

השר לשירותי דת, דוד אזולאי מש"ס, פועל למנות בהקדם כמה רבני עיר ברחבי הארץ, ולהחליף חלק מהרבנים המכהנים. ברבנות הראשית חושדים במהלך כפוליטי השר מאיים לעקוף את מועצת הרבנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/17 20:59 כג בחשון התשעח

השר לשירותי דת מעוניין לקיים בחירות בזק למינוי רבני עיר בניגוד לדעת הרבנות
השר דוד אזולאי, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

דוד אזולאי מש"ס, השר לשירותי דת, פועל למנות בזמן הקרוב כמה רבני עיר ברחבי הארץ ולקיים בחירות בזק, כולל במקומות שבהם כבר ישנו רב מכהן. הרבנות הראשית לישראל, אחראית על הרבנים שייבחרו, ורואה במהלך מלך פוליטי, ולכן מתנגדת לו. מועצת הרבנות היא חלק ממנגנון הבחירה של רבני העיר, אך השר מאיים לעקוף אותה, משום שאינה משתפת אתו פעולה.
 
הטענה של השר היא ש-2018 היא שנת בחירות ברשויות המקומיות, ובה ככל הנראה לא ניתן יהיה להוציא לפועל מינויים משמעותיים שכאלה. מי שמתנגד לצעדים שנוקט השר, טוען כי ש"ס מעוניינת לתפוס את משרות רב העיר. 
 
גורם ברבנות הגדיר את הדחיפות שמפגין השר אזולאי כ"מוזרה ובעייתית. אם ישנם מינויים שיהיה בעייתי להעביר בעוד שלושה שבועות", אמר, "רצוי לדקדק ולבחון אותם שבעתיים כעת".
 
מהמשרד לשירותי דת נמסר: "במסגרת עתירה שהוגשה ביחס להליכי בחירת רב עיר בראשון לציון, הוציא בית המשפט החלטה ולפיה על השר למנות ועדה לבחירת רב עיר, ולעדכן את בית המשפט עד ליום 15.11. דא עקא, שלשם קידום מינוי הוועדה יש צורך בנציג מטעם מועצת הרבנות הראשית שהינו רב עיר. המועצה לא פעלה בעניין חרף פניות חוזרות ונשנות אליה מטעם היועמ"ש של המשרד לשירותי דת ושל הרבנות הראשית. בהינתן מצב זה, נאלץ השר להשתמש בסמכות המוקנית לו בתקנה 22 לתקנות שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני עיר) ולמנות את הנציג מטעמה. באשר למינוי רב עיר נוסף בערים, הרי שהתקנות מאפשרות זאת ובייחוד בערים גדולות".