השר לוין: לא הייתה פריצת דרך בפגישת נתניהו-חיות. ממשיכים עם פסקת ההתגברות

שר הליכוד טען כי למרות חוסר ההסכמות עם נשיאת בית המשפט העליון בנושא הרוב שיידרש להעביר חוקים שנפסלו וגם אם יושג מתווה בנושא המסתננים, "הדרך היחידה להתגבר על ההחלטות הבלתי סבירות של בג"ץ היא פסקת התגברות רחבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/18 07:56 יח באייר התשעח

השר לוין: לא הייתה פריצת דרך בפגישת נתניהו-חיות. ממשיכים עם פסקת ההתגברות
יריב לוין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

שר התיירות יריב לוין מהליכוד התייחס הבוקר (חמישי) לתוצאות הפגישה בין ראש הממשלה לנשיאת בית המשפט העליון ולהשלכותיה על קידום פסקת ההתגברות.

"מרגע שלא הוצגו רעיונות חדשים בפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיאת העליון חיות", אמר לוין בראיון לגלי צה"ל, "הדרך היחידה להתגבר על ההחלטות הבלתי סבירות של בג"ץ ולהשיב את האיזון בין הרשויות - היא פסקת התגברות רחבה".

לדבריו, גם במידה ותושג הסכמה על מתווה בנושא המסתננים, פסקת ההתגברות תמשיך לעמוד על הפרק, "הסכם לגבי המסתננים הוא מבורך אבל זה לא שולל את הצורך בהסדרת המצב בין בג"ץ לממשלה".

נתניהו וחיות

נתניהו וחיותצילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

בתחילת השבוע נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ודנו על המחלוקות סביב היוזמה שנועדה לאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ.

עיקר המחלוקת היא על מספר הח"כים שיידרשו להעביר בפעם השניה חוק שנפסל. בבית היהודי ביקשו להסתפק ברוב של 61 ואילו השופטת חיות הציגה את עמדת השופטים כשהעמידה את הרף על 70 חברי כנסת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן