השר לביטחון הפנים לצד נתניהו: "ההדלפות מחקירות הוא נושא חמור"

ארדן ציין כי לא בטוח שהדיווח האחרון על חקירות ראש הממשלה הגיעו מצד ארגונו של אלשיך אך הוסיף: "דיברתי עם היועמ"ש וביקשתי ממנו לשקול בדיקה רחבה של הנושא הזה". על העסקת ליאור חורב במשטרה: "המשך העסקתו פוגעת באמון הציבור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/10/17 09:17 כה בתשרי התשעח

השר לביטחון הפנים לצד נתניהו: "ההדלפות מחקירות הוא נושא חמור"
תומך בראש הממשלה? ארדן, נתניהו ואלשיך, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מיישר קו? השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן גיבה הבוקר (ראשון) את טענות ראש הממשלה וטען כי ההדלפות מחקירתויו פוגעות הבליך בירור הצדק וכי המשטרה לא הייתה צריכה להעסיק יועץ חיצוני.

בראיון ל-'כאן רשת ב' הוא ניסה להסביר את המהלך המקדים שהוביל לתגובתו החריפה של נתניהו, "ראש הממשלה פרסם את תגובתו לאחר שערוץ 2 פרסם מטעמו כמה פעמים אמור נתניהו להיחקר בקרוב ומתי בערך. אני לא בטוח שמקור הדיווח הזה הוא בהדלפה מהמשטרה, אבל צריך לזכור שזה ההקשר".

השר הוסיף כי לא מדובר במשבר בין ראש הממשלה למפכ"ל, "התגובה הזו לא מאפיינת את היחסים בין נתניהו למשטרה. אני משתתף בעשרות ישיבות שאותן מוביל ראש הממשלה בנושאי אכיפה ואין שום בעיה בין המשטרה וראש הממשלה". לדבריו, "נתניהו לא הטיל ספק ביושרו של המפכ"ל עצמו. יש כאן נקודה ספציפית שראש הממשלה מעלה ואני חושב שבצדק. חקירות בכלל וחקירות של אנשי ציבור בפרט, לא צריך שיתפרסמו בכלי התקשורת".

בנושא ההדלפות צידד ארדן ביו"ר מפלגתו ואמר כי "נושא ההדלפות מחקירות הוא נושא חמור. לא בטוח שזה מהמשטרה אבל זה נושא שצריך לחקור. יש פה נושא חמור, בעל הסמכות הוא היועץ המשפטי לממשלה, שגם הוא אחראי על אמון הציבור יכול וצריך להורות על בדיקת הנושא הזה. אני דיברתי אתמול בלילה עם היועמ"ש וביקשתי ממנו לשקול בדיקה רחבה של הנושא הזה".

גם בנוגע להעסקת יועץ התקשורת ליאור חורב הוא הסכים עם ראש הממשלה ותקף: "ליאור חורב ממשיך להביע את עמדותיו הפוליטיות בנושאים שעל סדר היום והמשך העסקתו במשטרה בתקופה רגישה שכזו פוגעת באמון הציבור במערכת אכיפת החוק".