השר כץ: "יהודים ימשיכו לעבוד בשבת על הרכבת"

לא מתרגש מאיומי הפרישה: שר העבודה והרווחה התייחס לסכנת הפלת הממשלה על ידי המפלגות החרדיות על רקע עבודות הרכבת בשבת, "אני מבין שזה חורה למפלגות החרדיות, אבל אני לא מוכן לקחת על עצמי סיכונים בטיחותיים בגלל זה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 14:19 א בכסלו התשעח

השר כץ: "יהודים ימשיכו לעבוד בשבת על הרכבת"
חיים כץ, צילום: Kobi Gideon / FLASH90

שר העבודה והרווחה חיים כץ לא התרגש מאיום פירוק הקואליציה של שר הבריאות יעקב ליצמן ואמר היום (ראשון) כי אין ברירה והיהודים ימשיכו לעבוד בשבת על תשתיות הרכבת.

"אם המדינה רוצה רכבת ומה לעשות שצריך שיעבדו על תחזוקת הרכבת בשבת", אמר כץ לרדיו 'כאן מורשת'. לדבריו, כל שבוע נערכים "דיונים מה הכרחי ומה לא הכרחי לעבודה בשבת, אך אין ברירה, ימשיכו לעבוד יהודים בשבת".

יממש את האיום? השר ליצמן

יממש את האיום? השר ליצמןצילום: פלאש 90

ביום שישי האחרון איים שר הבריאות יעקב ליצמן מיהדות התורה ואמר כי במידה ובעבודות הרכבת בשבתות ימשיכו להיות מועסקים יהודים, המפלגות החרדיות יפרשו מהממשלה ויובילו להפלתה. עם זאת הבוקר הוא התראיין לכגלי צה"ל ושם אמר באופן מסוייג יותר כי הדבר יעלה במועצת חכמי התורה.

השר כץ התייחס לאיומי המפלגות החרדיות ואמר כי למרות שהשבת לא עבדו יהודים על תשתיות הרכבת בדרום לא יהיה מנוס מכך בהמשך, "אני מבין שזה חורה למפלגות החרדיות, אבל אני לא מוכן לקחת על עצמי סיכונים בטיחותיים בגלל זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן