השר אריאל נגד צה"ל: "לא ייתכן שידיח רבנים בכירים"

שר החקלאות תקף את ההחלטה להדיח את הרב צבי קוסטינר משירות מילואים בשל התבטאויותיו נגד שירות נשים. נאמני תורה ועבודה: "רב קורס הרבנים הצבאיים של צריך לכבד תפיסות הלכתיות שונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/18 11:10 כה באדר התשעח

השר אריאל נגד צה"ל: "לא ייתכן שידיח רבנים בכירים"
"אמירות רבניות לגיטימיות". אריאל, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"הרב צבי קוסטינר מוכר וידוע כרב דגול אשר מחנך את תלמידיו לאהבת עם ישראל ואהבת ארץ ישראל. לא ייתכן שבגלל אמירות רבניות לגיטימיות כאלו ואחרות צה"ל ידיח רבנים בכירים", כך אמר היום (ב') יו״ר האיחוד הלאומי ושר החקלאות, אורי אריאל, בתגובה לפרסום על הדחת הרב משירות מילואים.

מוקדם יותר פורסם כי בצה"ל החליטו שלא לעבור בשתיקה על התבטאויותיו של ראש ישיבת מצפה רמון, נגד שירות נשים. ביום חמישי האחרון הודיע הצבא לרב, שמשמש כראש קורס רבנים צבאיים במילואים, כי הוא מודח משירות המילואים, כך על פי הפרסום בישראל היום.

יצוין כי מדובר צה"ל נמסר ש"הרב קוסטינר נשאר בשירות מילואים ברבנות הצבאית, אך הוחלט שבעת הזו לא ישמש עוד כרב הקורס". 

בתנועת נאמני תורה ועבודה התייחסו להחלטת צה"ל ואמרו: "אנו מעריכים את הרב קוסטינר על מסירות נפשו, רבת השנים למען צה"ל. איננו יודעים מה היו שיקולי הצבא, אך אנו מאמינים כי דמותו של רב קורס הרבנים הצבאיים של צה"ל, אשר אמורה להתרענן כל כמה שנים, צריכה להיות כזו אשר מכבדת תפיסות הלכתיות שונות".

לדבריהם, "מסרים חד צדדיים אשר פוגעים במוסד הרבנות הצבאית, מקדמים עמדות קיצון בסוגיות כמו גיור והיחס לשאינם יהודים, ומסרים המנוגדים לערכי צה"ל ורוחו, אינם תורמים למסגרת קורס זה".

במרכז ליב"ה אמרו כי "הדחתו של הרב צבי קוסטינר שליט"א מקורס רבנים צבאיים, לאחר שנים ארוכות ששימש כרב הקורס, רק על רקע הבעת עמדותיו התורניות של הרב, עמדותיה של תורה, היא מעשה חמור שמצטרף לניסיונות ההולכים ומתחזקים בשנים האחרונות של שר הביטחון, הרמטכ"ל וסגנו לסתום פיות רבנים שמביעים עמדותיהם.

"הרב קוסטינר מצטרף לרשימה ההולכת ומתארכת של רבנים, בהם הראשון לציון הגאון הרב יוסף, הרב לוינשטיין, הרב אליהו, הרב אבינר ועוד, שלא עמדו בכללי השיח הליברלי ו'העזו' לומר מה אומרת התורה. רבני ישראל ימשיכו להביע את עמדתם, עמדה של תורה, ברמה, ללא חשש ובלי להתכופף בפני הניסיונות הנלוזים של מובילי אג'נדת המגדר בצה"ל. תורת הנצח תישאר לעם הנצח ואג'נדת המגדר תחלוף עם הזמן כמו תפיסות ריקות רבות שבאו והלכו להם".

בארגון "צו 1" אמרו: "הרמטכ"ל איזנקוט רוצה להפוך את קורס הרבנים הצבאיים לקורס רבנים מטעם. 
לא זה תפקידם של הרבנים הצבאיים אלא שמירה על היהדות ואורח החיים היהודי בצה"ל. 'צו 1' ימשיכו ללוות כל חייל וחיילת שומרי מסורת".