השר אריאל לח"כ שפיר: "צעירה וחצופה"

דיון סוער התקיים בוועדת הביקורת של הכנסת בנוגע לממצאי דו"ח מבקר המדינה על התנהלות השר אריאל בנושא הגרעינים התורניים. ח"כ זנדברג: "אתם מגזר מפונק וגזעני". ח"כ סמוטריץ': "דוח הזוי. שפכו את דמו של השר אריאל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/06/17 13:49 כ בסיון התשעז

השר אריאל לח"כ שפיר: "צעירה וחצופה"
סמוטריץ' ושפיר בוועדה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

וועדת הביקורת בכנסת ניהלה היום (רביעי) דיון סוער בנוגע לדו"ח מבקר המדינה על התנהלות השר אורי אריאל בנושא תקצוב הגרעינים התורניים, בזמן שכיהן כשר השיכון והבינוי. השר אריאל נכח בדיון שלווה בצעקות וויכוחים רבים ואף בהוצאתם של מספר ח"כים מהימין ע"י יו"ר וועדה ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד. 

בדו''ח המבקר, שהסתמך על נתונים של ארגון השמאל ''מולד'', נטען בין היתר כי מרבית הכספים של התכנית האסטרטגית  לעידוד ההתיישבות, נותבו לעמותות דתיות בעלות זיקה מפלגתית לשר אריאל.

יו"ר הוועדה ח"כ אלהרר, אמרה כי מדובר בהתנהלות כושלת של השר אריאל וכי ''הליקויים שנמצאו מעלים שמקורבים קיבלו כספים על חשבון האוכלוסייה הזכאית וזה מחייב התייחסות מעמיקה". השר אריאל הבהיר מצידו כי הוא "מעריך ביקורת, אנחנו עושים ומתקנים. תוכנית הגרעינים הצליחה כי היא כל הזמן בעליה ונוגעת בכל המגזרים במדינת ישראל. נמשיך ונגדיל את התקציב ואת הגרעינים.

לדבריו, "יש החלטת ממשלה, יש ימין ויש שמאל, אבל פעלנו לפי ארבעה יועצים שונים ממשרדים שונים ואנשי מקצוע אישרו את החלטה לפני הגעתה לממשלה. האמירה שלכם ולפיה יש גורמים מטעמי שהיו מעורבים בהחלטה היא לא נכונה. יש גרעינים מאילת עד הגולן".

השר אריאל ויו

השר אריאל ויו"ר הועדה ח"כ אלהררצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בדיון התפתחו עימותים בעיקר בין חברי הבית היהודי לח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני. ח"כ שולי מועלם רפאלי, תקפה אותה ואמרה לה: "באת לפה כדי לעשות כותרות אבל את יכולה ללכת. הבחור שלך שמצלם כבר לא פה' ואין לך כאן פייסבוק לייב". בנוגע לממצאי הדו"ח היא אמרה שי מדובר בדו"ח "מוטה פוליטית נגד מפעל הגרעינים המשימתיים והדיון הזה לא אמור להתקיים כאן".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' טען כי דו"ח המבקר בנושא הוא לא פחות מהזוי, "המסר שיוצא מדו"ח המבקר הוא: אל תעשו, אל תיישמו, אל תעבדו, כי אם תעשו- תחטפו. הדו"ח לא בדק את השרים שלא פעלו בניגוד להחלטת הממשלה כדי ליישם את ההחלטה, הוא לא בדק את הפקידים, הוא רק בדק את מי שכן עשה. הדו"ח הזה הזוי, הוא בנה מגדל עקום לחלוטין".

סמוטריץ' אף הציע "שהוועדה תמנה צוות מקצועי ואובייקטיבי של עורכי דין ורואי חשבון שיבחן את הדו"ח ויגיד אם הוא נכון או לא, משום שנעשה פה עוול". לטענתו, "שפכו את דמו של השר אריאל לחינם על פיקציות, על מניפולציות וחובבנות ואני מופתע לחלוטין".

בנקודה הזאת צעקה ח"כ סתיו שפיר לעבר סמוטריץ': ''אתה מושחת'' וגם ח"כ אלהרר הגנה על הדו"ח כשאמרה: ''אתם לא תשתלחו במבקר ובדוח''. סמוטריץ' ומועלם לא נותרו חייבים והשיבו לה: ''אתם משתלחים כבר שלושה חודשים בגרעינים התורניים ובשר אריאל''.

ח"כ שפיר פנתה לשר אריאל ואמרה: ''אתה גנבת מיליארדי שקלים ממפוני גוש קטיף ומהפריפריה''. השר אריאל השיב לה מייד: "את שקרנית, מסתכלת לי בעיניים ומשקרת. צעירה וחצופה".

ח"כ תמר זנדברג ממרצ האשימה את המגזר הדתי לאומי בגזענות כשאמרה לח"כים מימין: ''אתם מגזר מפונק וגזעני, אתם חושבים שיש לנו חלל ערכי ואתם צריכים לחנך אותנו''. לפני שח"כ מועלם הוצאה מהדיון היא הגיבה ואמרה כי לחלק מהנוכחים כואב "על הפעילות ההתיישבותית ביהודה ושומרון. לא תצליחו לעצור את זה ולא תצליחו לפגוע בגרעינים המשימתיים בכל מקום שהם".