השר אריאל ודב קלמנוביץ' נפגשו עם תושבי הגרעינים בירושלים הטוענים לקיפוח

על הרקע טענות אנשי הציונות הדתית בבירה לאפליה מצד עיריית ירושלים, נפגשו שר החקלאות ונציג הבית היהודי בעיר עם תושבי הגרעינים התורניים. אריאל: "דיברתי עם ראש העיר ואנחנו נמשיך ללוות ולבדוק איך מוצאים פתרונות הולמים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/07/17 17:19 כט בתמוז התשעז

השר אריאל ודב קלמנוביץ' נפגשו עם תושבי הגרעינים בירושלים הטוענים לקיפוח
השר אריאל וקלמנוביץ בפגישה עם ההורים, צילום: דוברות קלמנוביץ

בעקבות הטענות לפיהן ראש עיריית ירושלים ניר ברקת רקם דיל עם נציגי המגזר החרדי, לפיו נעשתה חלוקת מבני חינוך, נפגש היום (ראשון) שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי מלווה בנציגי הבית היהודי בעירייה עם אנשי הגרעינים התורניים בעיר.

השר אריאל המשנה לרואש העיר  דב קלמנוביץ', נפגשו בנושא עם אנשי הגרעין התורני של שכונות נווה יעקב, בית וגן וגבעת מרדכי, ונציגי השכונות ובתי הספר הדתיים שטענו כי מרקם חייהם ייפגע בצורה קשה בשל המתווה האמור.

בפגישה, בה השתתפו  גם מנכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר והרב רחמים נסימי,  העלו נציגי ועדי ההורים  טענות קשות כנגד העירייה על כך שהיא מעניקה הטבות פוליטיות לחרדים על חשבון פגיעה קשה בציונות הדתית. לאחר הביקור בבית הספר נערכה פגישה בין ראש העיר ברקת לשר אריאל. 

השר אריאל ציין כי במהלך הסיור היום שמעתי טענות קשות מאוד מצד התושבים שציינו כי מרגישים שמגרשים אותם מבית הספר ומהקהילה.  דיברתי עם ראש העיר ואנחנו נמשיך ללוות ולבדוק איך מוצאים פתרונות הולמים לאוכלוסייה הדתית לאומית, לקהילה האתיופית וחברי הגרעינים שעושים לילות כימים לטובת השכונה".

קלמנוביץ' אמר כי "מהפגישה שנערכה היום עם השר וראשי האיחוד הלאומי עם נציגי השכונות הדתיות, עלה כי קיים חשש אמיתי להמשך קיומה של הקהילה הדתית בנווה יעקב כאשר המתווה אותו מנהיג ברקת, עלול בהחלט להוביל לפירוקה הסופי. ההחלטה לנייד את מבני החינוך בעיר, הנה החלטה הרת גורל  להמשך קיום של חיים תקינים מצד הקהילות הדתיות בעיר. העתקה של מבנה כבית הספר "ברנט" שמעבר לתפקודו כבית ספר, גם משמש כקריה דתית וכמקום חברתי המקיים פעילויות עם הפנים לקהילה למגוון רחב של אוכלוסיות בשכונה, עלול לפרק ולהזיק למרקם החיים התקין בעיר".

בעירייה רוצים לפנות את הגן

בעירייה רוצים לפנות את הגן                                                            צילום: באדיבות המצלם

כזכור בשבוע שעבר התלוננו הורים רבים משכונת גבעת מרדכי כי עיריית ירושלים מתנהלת בצורה תמוהה שפוגעת בילדיהם ובציבור הדתי לאומי במקום, זאת על מנת לאפשר הקמת גן לאוכלוסיה החרדית.

במכתב שכתבה אחת האמהות היא ציינה בין היתר כי הם "דורשים מהעירייה לטפל בהחלטה הכה לקויה ולדאוג לתושבים של השוכנה כמצופה. גבעת מרדכי הוא גן עדן קטן בהתייחס ליחסים בין המגזר החרדי והדתי לאומי. לא אפשרי שהחלטות פזיזות של העירייה כל שנה יעוררו מחלוקת פנימית בגלל חוסר מחשבה מעמיקה בסוגיות הגנים בשכונה. בעוד שנה יתקיימו בחירות ואנחנו מצפים לראות מי באמת דואג ומתייחס לתושבים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן