השר אריאל: "גם רבין ז"ל הבין את חשיבות קבר רחל לעם היהודי"

שר החקלאות ושרת המשפטים למדו מקרוב על הבעיה המשפטית של מתחם קבר רחל והישיבה, שאינה יכולה להתפתח. שקד: "אזור קבר רחל הקדוש הוא שטח הפקר כיום. עלינו למצוא פתרון משפטי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/07/17 09:19 כו בתמוז התשעז

השר אריאל: "גם רבין ז"ל הבין את חשיבות קבר רחל לעם היהודי"
השרים והרב אלקסלסי בסיור, צילום: אדמונד הכהן

שרת המשפטים איילת שקד ושר החקלאות אורי אריאל, ביקרו אתמול (רביעי) בקבר רחל ובישיבה הסמוכה אליו, כדי לשמוע מקרוב על המציאות המשפטית הסבוכה של המתחם.

לפי הסכמי אוסלו האזור מוגדר שטח C, אך מוניציפאלית הוא נופל בין הכיסאות מאחר והוא לא שייך לא לעיריית ירושלים ולא למועצה האזורית גוש עציון.

ראש הישיבה הרב אלקסלסי, הסביר לשרי הבית היהודי כי למרות רכישת הקרקעות באזור קבר רחל על ידי נדבנים יהודים, הבירוקרטיה הישראלית לא מאפשרת לישיבה להתפתח ולהתרחב.

השרים מקבלים הסבר מראש הישיבה

השרים מקבלים הסבר מראש הישיבהצילום: טל בנש

השרים הבינו את תמונת המצב והבטיחו כי יפעלו בהקדם בנושא. השר אורי אריאל אמר כי "גם ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל הבין את חשיבות קבר רחל לעם היהודי, ולכן פעל להשארת המתחם בשליטה ישראלית".

לדבריו, "כיום עלינו החובה - כשרים בממשלה - להבטיח שהמתחם יוסדר משפטית, ולימוד התורה יתרחב ויתעצם. המטרה שלנו שבמקום 25 תלמידי ישיבה יהיו שם בעתיד הקרוב 250 תלמידים".

השרה שקד הוסיפה כי"אזור קבר רחל הקדוש הוא שטח הפקר כיום. עלינו למצוא פתרון משפטי לאזור ולאפשר מתן טיפול הולם למקום לתושביו ולתלמידי הישיבה".