השר אריאל בתגובה ראשונה לבנט: "לא שמעתי שמצוות פרו ורבו נעלמה מהתורה"

שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל תקף את השר בנט על דבריו בנוגע לקבלת ח"כ הומו למפלגה. בדברים שאמר בכנס 'צורבא דרבנן' הוא התייחס גם למשבר השבת: "אי אפשר להסכים שממשלת ישראל תאשר תחבורה ציבורית בשבת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/09/17 20:02 כו באלול התשעז

השר אריאל בתגובה ראשונה לבנט: "לא שמעתי שמצוות פרו ורבו נעלמה מהתורה"
תוקף את בנט. השר אריאל, צילום: ללא קרדיט

לאחר שתיקה של מספר שעות שר החקלאות מהבית היהודי-האיחוד הלאומי אורי אריאל, היה הראשון שהגיב הערב (ראשון) לדברי השר בנט בדבר האפשרות שח"כ הומו ישתלב ברשימת המפלגה.

"לא שמעתי שמצוות פרו ורבו נעלמה מהתורה", אמר השר אריאל בכנס 'צורבא דרבנן שנערב בישוב יד בנימין במעמד הרב יהושוע שפירא, הרב בן ציון אלגזי ורבנים נוספים.

בכך הוא התייחס בעקיצה מרומזת כלפי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שאמר מוקדם יותר היום בראיון לגלי צה"ל כי הוא אינו פוסל קבלה של ח"כ מהקהילה הלהט"בית לשורות מפלגתו, "מבחינתי אנחנו לא קבענו מגבלות לחברי כנסת ואנחנו עושים כל הזמן חושבים ושינויים במהלך הזה...אני חושב שיש פה תהליך חברתי של שינוי בחברה הישראלית. הותקפתי לפני כחודשיים בנושא הזה, יש מנעד דעות בחברה הדתית וצריך לכבד את כולם". 

על משבר השבת, בדגש על הכוונה להסדיר את משחקי הכדורגל בשבת, אמר אריאל כי זה "חשוב שלתורה תהיה השפעה על החיים הציבורים וכשיש מצווה לשמור על השבת, הכוונה לשמירת שבת גם בפרהסיה הישראלית".  לכן הוא הוסיף, "אי אפשר לאשר פורמלית שמשחקי כדורגל יתקיימו בשבת וגם אי אפשר להסכים שממשלת ישראל תאשר תחבורה ציבורית בשבת".

על המשבר כביכול בנושא מתווה הכותל שבוטל על ידי הממשלה, לא מעט ביוזמתו וביוזמת ח"כ בצלאל סמוטריץ', הוא ציין כי ימשיך להילחם בדריסת רגלם של התנועה הרפורמית במקום הרבנות הראשית.