השר ארדן למנדלבליט: חקור את טענות המפכ"ל

השר לביטחון הפנים שיגר ליועמ"ש מכתב ובו קרא לו לבחון את הטענות לפיהן חוקרים פרטיים נשלחו לעקוב אחר חוקרי ראש הממשלה ובני משפחותיהם, "מדובר באמירה משמעותית ומדאיגה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/02/18 19:48 כט בשבט התשעח

השר ארדן למנדלבליט: חקור את טענות המפכ"ל
ביתו של דוברו האישי נפרץ. השר ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שלח הערב (רביעי) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיחקור את טענותיו של המפכ"ל בנושא המעקב שנעשה לכאורה על חוקרי ראש הממשלה.

ארדן פנה למנדלבליט בבקש "למצות את בדיקת הטענות לפיהן בוצעו מעקבים אחרי חוקרים בכירים של משטרת ישראל, חוקרים שכחלק מתפקידם מעורבים בחקירות ראש הממשלה".

בשבוע שעבר פורסמה כתבה בתכנית "עובדה", במהלכה טען רב ניצב רוני אלשיך כי היו  אנשים שהסתובבו בסביבת משפחותיהם של חוקרי ראש הממשלה ואספו  עליהם מידע. דברים אלה כינה ראש הממשלה בנימין נתניהו: "רמיזות חצופות והזויות", מתוך מחשה שהטענות מצד אלשיך כוונו אליו. 

בהמשך מכתבו כתב השר ארדן כי "מדובר באמירה משמעותית ומדאיגה שצריכה להדיר שינה מעיניו של כל מי ששלטון החוק ועצמאות רשויות האכיפה חשובים לו".

מוקדם יותר פורסם כי יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש, זימן את המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך, לדיון מיוחד בכנסת, במהלכו הוא צפוי לענות לשאלות חברי הועדה בנושא הטענות שהעלה בתוכניתה של אילנה דיין.