השרה רגב למנדלבליט: חקור את מוחמד בכרי על הסתה

מספר שנים לאחר שהבמאי הערבי נתבע על ידי לוחמים בגין סרט שקרי שיצר ושהכפיש אותם, דרשה שרת התרבות והספורט לפתוח נגדו בחקירה בעקבות "ביקור במדינת אויב והסתה נגד המדינה". בכרי אמר בביירות כי "הניסיונות לנורמליזציה עם האויב הציוני שקולים לבגידה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/09/17 11:50 ד בתשרי התשעח

השרה רגב למנדלבליט: חקור את מוחמד בכרי על הסתה
מאשימה את בכרי בהסתה. השרה רגב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, קראה הבוקר (ראשון) לפתוח בחקירה נגד מוחמד בכרי בחשד להסתה. כך עלה ממכתב ששיגרה ליועץ המשפטי לממשלה על רקע דברים שאמר השחקן והבמאי הערבי ביבירות נגד ישראל.

"בכרי הידוע בעמדותיו הלעומתיות כלפי מדינת ישראל (מדינתו)", כתבה השרה למנדלבליט, "הרהיב עוז וקרא למדינות ערביות המקיימות עם ישראל קשרים בוגדות - לטענתו ישראל היא לא יותר מאשר אויב ציוני שכל קשר עמה הוא בבחינת בגידה".

לדבריה, "מדובר בחציית גבול תרתי משמע, ביקור במדינת אויב והסתה נגד המדינה. אבקש לפתוח בחקירה ולזמנו מייד עם נחיתתו בישראל. ההעדר תגובה נחרצת מצד רשויות אכיפת החוק, הינה מתן לגיטימציה לפעילות מסוג זה שאסור לנו לאפשרה".

שוב השתלח בישראל. מוחמד בכרי

שוב השתלח בישראל. מוחמד בכריצילום: פלאש 90. אבי סולטן

בכרי ביקר בשבוע שעבר בלבנון ובמסיבת עיתונאים שנערכה בביירות, לרגל "שבוע פלשתין", הוא אמר בין היתר כי "הניסיונות לנורמליזציה עם האויב הציוני שקולים לבגידה".

עוד אמר כי "מדובר במעשה מביש ובלתי מתקבל על הדעת. ממשלת היישות הציונית נוהגת בגזענות ומדכאת כל ניסיון של אמנים פלשתינים המתגוררים בתחומה". לדבריו, "העובדה שאני נמצא כאן בלבנון היא לכשעצמה ניצחון על הישות הציונית הגזענית".

אין זו הפעם הראשונה שבכרי פרסם אמירות קשות נגד ישראל. בשנת 2002 הוא יצר את הסרט "ג'נין ג'נין" שסקר בצורה דקומנטרית את פעילות צה"ל בעיר ג'נין במהלך מבצע חומת מגן באותה שנה. בכרי טען באמצעות סרטו לפשעי מלחמה רבים מצד חיילי צה"ל, טענות שהתבררו ברובן כשקריות.

מספר לוחמים תבעו את הבמאי הערבי על הוצאת דיבתם של לוחמי צה"ל, אך למרות שבית המשפט קבע במספר ערכאות כי מדובר בסרט עמוס בשקרים, שיש בו משום לשון הרע על חיילי צה"ל וכי בהצגתו כדוקומנטרי נהג בכרי בחוסר תום לב, הוא החליט לדחות את התביעה.