השרה רגב: הכדורגל בשבת יימשך

מסקנות הוועדה הבינתחומית לבחינת העתקת ממשחקי הכדורגל בשבת, הוגשו למזכיר הממשלה ומהן עולה כי לדעת חבריה אין דרך להעביר את המשחקים לימות החול, אחרת "ענף הכדורגל בישראל עלול בסבירות גבוהה להיסגר". שרת התרבות והספורט: "עמדתי שאין לשנות את הסטטוס קוו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 22:27 א בכסלו התשעח

השרה רגב: הכדורגל בשבת יימשך
מירי רגב נלחמת למען השבת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוועדה הבין משרדית לבחינת משחקי הכדורגל בשבת, שכינסה שרת התרבות והספורט מירי רגב, הגישה לאחרונה את מסקנותיה למזכיר הממשלה ומהן עולה כי עמדתה וכן עמדת השרה היא שיש להשאיר את המשחקים ביום המנוחה.

באתר one פרסמו הערב (ראשון) לראשונה כי מסקנות הוועדה היו שהתנאים לא בשלים להעתקת כלל המשחקים לימות החול וכי מהלך כזה עמעמיד בסכנה את הענף כולו.

בדו"ח הוועדה, שמנתה שורה של אנשי מקצוע כמו מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי, היועצת המשפטית של משרד הספורט עו"ד עפרה שרון, יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל אורן חסון, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר ועוד, נכתב כי אם לא יהיה "מענה לקבוצות הישראליות הנדרשות להשתתף במפעלים אירופאים בימי חג, מענה לנבחרות ישראל להשתתף במפעלים בינלאומיים בשבתות ובחגים, קיום אימונים על בסיס דרישה מקצועית ופיזיולוגית בהתאם לצורך גם בשבתות ובחגי ישראל...ענף הכדורגל בישראל עלול בסבירות גבוהה להיסגר".

השרה מירי רגב

השרה מירי רגבצילום: הדס פרוש פלאש 90

שרת התרבות והספורט מירי רגב כתבה דברים ברוח דומה בהקדמה למסקנות הוועדה: "עמדתי שאין לשנות את הסטטוס קוו". לדבריה, "ליגת העל - ללא כל שינוי בסטטוס קוו הקיים. ככלל, ליגת העל אינה מתקיימת בשבת, למעט כשני משחקים בודדים הנפתחים בסמוך לצאת השבת. יש לחתור להנחת תשתיות רחבות והקמת מגרשים נוספים כפי שעולה מעבודת הוועדה, כך שבעתיד תאפשר קיום פעילות ליגת העל המקצוענית ללא חילול שבת. תהליך זה יימשך שנים".

אחת הסיבות שלפי הוועדה נושא העתקת המשחקים מיום השבת אינו עומד על הפרק, הוא העלות הגבוהה שלטענתה תיגזר ממהלך זה, עלות שהוערכה בכ-24.7 מיליארד שקל. נושא נוסף שלדעת חברי הוועדה מהווה מכשול הוא המשחקים במסגרת התחרויות האירופאיות שיצריכו היערכות מיוחדת שתשית הפסדים כספיים רבים על הקבוצות.

לסיכום נכתב במסקנות כי גם הסכום הגבוה עליו דיברו יושקע, "צפויה פגיעה כבר בטווח הבינוני בפעילות הבוגרים, עד כדי סגירת קבוצות וליגות. השלכות עקיפות נוספות של המהלך הן ירידה במספר האוהדים וכתוצאה מכך ירידה בהכנסות ממכירת כרטיסים, מרצ'נדייז, פגיעה בפופולריות הענף וכיוצא באלו. השלכות אלו עלולות להוביל לפגיעה נוספות בענף בטווח הארוך".

מנכ" ל תנועת 'ישראל חופשית',אורי קידר, בירך על החלטת הוועדה ואמר כי "הממשלה והשרה רגב הבינו באיחור של שנתיים את מה שכולם ידעו ואמרו להם כבר מזמן - אין כדורגל ישראלי בלי כדורגל בשבת. אחרי שהועדה המקצועית קבעה בפירוש שטובת הענף היא המשך משחקי כדורגל בשבת, וכל ניסיון לשנות זאת יעלה עשרות מיליארדי שקלים למשלם המיסים, אנו דורשים שהדוח יאומץ לאלתר על ידי הממשלה ובכך תסתיים הפארסה הזו. גם לחוסר החלטיות קיצוני כמו זה שהשרה רגב הפגינה בסוגיה הזו עד כה צריך להיות גבול".