השרה רגב הורתה למכון וינגייט לאפשר תליית דגלי ישראל ברחבי המוסד

שרת התרבות והספורט ערכה בירור עם הנהלת המכון וקבעה כי אין כל בעיה לתלות דגלי ישראל בכל רחבי הקמפוס, "דגל ישראל הוא אינו שלט, אלא מייצג את ריבונותינו והוא מקור לכבוד ולגאווה לאומית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/17 16:53 ב בכסלו התשעח

השרה רגב הורתה למכון וינגייט לאפשר תליית דגלי ישראל ברחבי המוסד
מירי רגב שוב נגד מוחמד דרוויש, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בעקבות הפרסום בדבר הוראת מכון וינגייט על הסרת דגל ישראל שתלה על ידי סטודנטים, הורתה הערב (שני) שרת התרבות והספורט מירי רגב לאנשי משרדה לבדוק את הנושא מול הנהלת המוסד.

מבדיקה שערכו נציגי השרה עם הנהלת מכון וינגייט הובהר להם כי במוסד האקדמי קייצת הנחיה שלא לתלות שלטים בתוך מגורי הסטודנטים משיקולים של שמירת הסדר הציבורי.

עם זאת היא הנחתה את הנהלת המכון בכל זאת לאפשר את תליית דגלי ישראל גם בתוך המעונות כפי שקיים בכל רחבי המכון. בתגובה למהלך אמרה השרה רגב כי "דגל ישראל הוא אינו שלט, אלא מייצג את ריבונותינו והוא מקור לכבוד ולגאווה לאומית".

לדבריה, הנחיית מכון וינגייט לפיה דגל ישראל לא יוכל להיתלות במעונות אין לה מקום. דגל ישראל ייתלה במעונות הסטודנטים כפי שתלוי בכל רחבי המקום".

מוקדם יותר פורסם כי לאחר שחמישה סטודנטים תלו את דגל המדינה בחזית חדרם, הם נדרשו להסירו ואף קיבלו על כך הודעה ממנהלת המעונות. "נא להוריד את הדגל עוד היום בבקשה", נכתב בהודעה והוסבר כי "המכון הינו מקום המזמין כל אדם באשר הוא, ולכן אין זה המקום לתלות הדגל, מלבד באירועים כגון ימי עצמאות וכדומה. נא טיפולך הדחוף!!".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן