השמאל תוקף את גבאי: "טועה ומטעה. לא צריך ליכוד ב'"

בשמאל לא אהבו את אמירותיו של יו"ר העבודה לפיהן לא יפנה התנחלויות. ח"כ ציפי לבני בקבוצה סגורה: "זאת אינה עמדתי ולא עמדת המחנה הציוני". ח"כ גילאון: "לא זו דרך מחנה השלום". שלום עכשיו: "ססמאות ריקות מתוכן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/10/17 07:08 כז בתשרי התשעח

השמאל תוקף את גבאי: "טועה ומטעה. לא צריך ליכוד ב'"
חלק תוקפים וחלק שותקים. גבאי וחברי מפלגתו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הצהרתו של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמש (שני), לפיה הוא לא מתכוון לפנות התנחלויות עוררה עליו זעם רב בקרב חוגים רבים מהשמאל ובראשם חברי מפלגתו.

מרבית חברי הכנסת סירבו להתייחס לדברים, אך ב'מעריב' פורסם כי חברת המחנה הציוני, ח"כ ציפי לבני, תקפה אותו בקבוצה פנימית והבהירה "שהאמירה של גבאי שלא יפנה ישובים בהסכם שלום היא עמדת יו"ר העבודה בלבד. זאת אינה עמדתי, לא עמדת התנועה ולא עמדת המחנה הציוני".

לדבריה, "החזון שלנו אינו פינוי ישובים אלא חתירה לשלום. הלוואי ולא נצטרך לפנות ישובים וברור שנשמור על הגושים בהם חיים רוב המתיישבים כחלק מישראל. אבל משא ומתן מדיני שיוביל להסכם של היפרדות עם גבול, הוא יותר מורכב ואי אפשר להבטיח לכולם שיוכלו להישאר בבתיהם במדינה פלסטינית".

ח"כ עמר בר לב צייץ על כך בגלוי בטוויטר ואמר: "כאשר משא ומתן להסכם שלום לא נראה באופק, לא נכון להוסיף תנאים מוקדמים. יש להפסיק את הבניה מחוץ לגושים ולהעביר חוק פינוי פיצוי מרצון מחוץ להם". חברו למפלגה ח"כ איציק שמולי צייץ גם הוא בחשבון הטוויטר שלו כי “היפרדות לשתי מדינות היא אינטרס קיומי עליון שיחייב ויתור כואב ופינוי חבלי מולדת אחרת הדור שלי יאלץ לבחור בין היותנו דיקטטורה יהודית לבין מדינה ערבית".

בקרוב יפגינו נגד גבאי? פעילי שמאל בהפגנה נגד נתניהו

בקרוב יפגינו נגד גבאי? פעילי שמאל בהפגנה נגד נתניהוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

גבאי עצמו שלח הודעה לפעילי המפלגה ובה כתב: "חברים, הכתבה הערב בערוץ 2 מייצרת תגובות רבות ואני רוצה להבהיר שאני עומד מאחורי מה שאמרתי אך לא לכותרת ולמיסגור שניתנו לכתבה. בכל מפגש, כנס וראיון אני מדגיש את מחויבותי לחתירה קבועה להסכם שלום, על בסיס פתרון 2 המדינות תוך שמירה על ביטחון ישראל וכן את האבחנה הברורה בין גושי ההתיישבות להתנחלויות מבודדות.(שאת הבניה בהן נעצור)".

עוד הוא כתב כי "מנגד, אין לטעמי מקום לשרטט בשלב זה את גבולות המשא ומתן ואת מתכון הפיתרון, לרבות סוגיית פינוי מיידי של כלל ההתנחלויות ואין מקום להתחייב עליה כאמירה מקדימה בשלב זה. אני אומר בכל הזדמנות ומדגיש שכל פתרון שיוביל אותנו להסכם ראוי להיבחן ולהישקל. מה שפורסם היום לא שונה מקו קבוע זה, ולצערי זכה למיסגור מופרז".

באגף השמאלי יותר של המפה הפוליטית היו הרבה יותר נחרצים מאשר חברי העבודה. בתנועת שלום אמרו כי "אבי גבאי טועה ומטעה. פינוי התנחלויות הכרחי לפתרון שתי המדינות,  ומצופה ממי שעומד בראש המחנה הציוני לא להתחבא מאחורי ססמאות ריקות מתוכן ולומר לציבור בקול חד וברור -  רק הסכם על בסיס פתרון שתי המדינות יביא לסיום הסכסוך ואין הסכם בלי פינוי התנחלויות"

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, תקף גם הוא את עמיתו משמאל ואמר:  "חבל שאבי גבאי שכח שהוא נבחר לעמוד בראש המחנה האלטרנטיבי לליכוד, שאמור להביא לשינוי ולפריצת דרך מדינית, ולא בשביל להיות עוד מאותו הדבר. כבר קיים ליכוד א' - לא צריך ליכוד ב'".

גילאון הוסיף כי "דבריו של אבי גבאי מצערים  - אין ולא יהיה פיתרון מדיני שלא כולל פשרה טריטוריאלית. לא זו דרך מחנה השלום. מאכזב מצד מי שאמור להיות מוביל האלטרנטיבה לביבנט להתבטא בצורה לא אחראית כזו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן