השם החדש בתנועת אריאל: נריה

אחרי חודש פעילות בסניפים התחדשו הערב חניכי התנועה בשם חדש. מזכ"ל התנועה, דביר עמיאור "הבחירה בשם מעידה על נוער ערכי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/17 20:29 כט בחשון התשעח

השם החדש בתנועת אריאל: נריה
כתובת אש עם השם של השבט החדש, צילום: יחצ

הערב, מוצאי שבת ארגון, מתחדשת תנועת 'אריאל' עם שבט חדש בשם 'נריה'. את השם של השבט החדש קיבלו בוגרי שבט נחלה, תלמידי כיתות ט'. השם נבחר מבין השמות שעלו לשלב הסופי, בניהם: אביה, מלכות, אלקנה ועברי.

ראוי לציין כי גם בבני עקיבא בחרו בעבר את השם "נריה" כשם של השבט החדש, על שמות של הרב משה צבי נריה זצ"ל, ופעמים רבות ישנם שמות שבטים חופפים בין התנועות.

בסיבות לבחירת השם נכתב כי "השם 'נריה' מבטא את נושא חודש הארגון שעסק בנאמנות לתורה. השם נריה מסמל  את תפקידה של התורה להיות נר לרגלנו להורות אותנו בדרך ה' דרך הישר, לצד תפקידנו להיות נרו של ה' בעולם לקרוא ולגדל את שמו, כדברי הפסוק בתהילים, "נר לרגלי דבריך ואור לנתיבתי נשבעתי ואקימה לשמור משפטי צדקך".

 

ההחלטה על שם השבט החדש התקבלה במליאת התנועה בתחילת השבוע בראשות מזכ"ל התנועה דביר עמיאור, שנכנס לתפקיד לפני שלושה שבועות. הערב, מוצאי שבת פרשת תולדות בחר המזכ"ל להסתובב בסניפי ירושלים רבתי של התנועה, בניהם, מצפה יריחו, מעלה אדומים, מעלה הזיתים, פסגת זאב, נחלאות, חומת שמואל ובסניף החדש שנפתח לפני מספר חודשים בשכונת קטמון בירושלים.

בתנועה מביעים סיפוק רב מהתהליך שהתמשך לאורך חודשיים, במהלכו חניכים הציעו שמות באתר האינטרנט של התנועה, בצרוף נימוק המסביר את ההקשר לחודש ארגון והעשייה הערכית לאורך השנה. "ההחלטה על בחירת שם חדש הינה דוגמה לתהליכים שנוער מוביל ומעצב מציאות"